KAKO REŠITI PROBLEM PARKIRANjA U PRESTONICI (4): Liste čekanja na mesto u garaži

Suzana MILOŠEVIĆ

09. 10. 2020. u 13:30

КАКО РЕШИТИ ПРОБЛЕМ ПАРКИРАЊА У ПРЕСТОНИЦИ (4): Листе чекања на место у гаражи

Foto: V. N.

NEDOSTATAK parking-mesta i posledice toga su evidentne, i to ne samo u centralnoj zoni, već i u najudaljenijim delovima.

Ovako, za "Novosti", govore iz Sekretarijata za saobraćaj, koji je nadležan za ulično parkiranje i utvrđivanje režima parkiranja. Dok je Sekretarijat za saobraćaj zadužen za pravljenje strategije o parkiranju, JKP "Parking servis" kao komunalno preduzeće zaduženo je za kontrolu i naplatu parkiranja. Oni podsećaju da je u Beogradu od 2014. do 2020. godine otvoreno više od 10.000 novih mesta za parkiranje.

Osnovni razlozi nedostatka parking-mesta su, kako kažu u Sekretarijatu za saobraćaj, nasleđeno stanje saobraćajnog prostora, propusti u prethodnom periodu u planiranju i izgradnji potrebnog broja parking mesta uz objekte određene namene, porast stepena motorizacije, broja putovanja i zahteva za parkiranje.

- U skladu sa nadležnostima Sekretarijat za saobraćaj preduzima mere za poboljšanje uslova za parkiranje vozila. U centralnom delu Beograda je izvršeno prostorno i funkcionalno uređenje parkiranja, pri čemu je uveden zonski sistem parkiranja i definisane površine za dinamički, stacionarni i pešački saobraćaj. Nedostatak parking-mesta u pojedinim delovima grada ne može se obezbediti u okviru regulacije ulice i predstavlja urbanistički problem. Njegovom rešavanju prvenstveno treba pristupiti izgradnjom kapaciteta za parkiranje izvan regulacije ulice na parcelama stambenih objekata, slobodnim i unutarblokovskim površinama - navode u Sekretarijatu.

Navode i da je strategijom predviđen razvoj održive urbane mobilnosti putem promovisanja i razvoja javnog gradskog prevoza, biciklističkog i pešačkog saobraćaja, sa ciljem smanjenja upotrebe putničkih automobila.

Foto: V. N.

- Javne garaže u skladu sa svojim kapacitetom i lokacijama na kojima se nalaze imaju značajnu ulogu u rešavanju problema parkiranja u Beogradu, odnosno poboljšanja kvaliteta te usluge, koju JKP "Parking servis" pruža korisnicima - govore, za "Novosti", u ovom preduzeću. - Oko 4.000 je novoizgrađenih mesta, u garaži "Obilićev venac", na parkiralištu Belvil, u Bulevaru Zorana Đinđića, i na mnogim drugim lokacijama, kao i oko 6.000 novobeleženih parking- mesta.

U istom periodu "Parking servis" je obnovio svih osam javnih garaža kojima upravlja, od kojih je "Obilićev venac" u celosti rekonstruisana i nadograđena sa 200 parking-mesta.

MODERNIZACIJA

GARAŽA "Obilićev venac" je 2018. dobila Parksmart sertifikat, kojim je postala prva ekološka garaža u Evropi, a godinu dana kasnije i EPA nagradu za najbolje rekonstruisani objekat u Evropi. Ima solarne panele sa elektranom, LED osvetljenje sa senzorima pokreta, punjače za vozila na električni pogon, parking za bicikle, kante za šest različitih kategorija otpada, zonu za izložbe, besplatan internet. Solarni paneli postavljeni su i u garaži "Zeleni venac", koja od 2018. ima i novu fasadu od ekoloških materijala sa prirodnim provetravanjem. Prvi put od izgradnje lift za korisnike dobile su garaže "Obilićev venac" i "Pionirski park".

- Sve stanarske garaže, kojih ima 23, kompletno smo rekonstruisali, a korisnicima je u njima na raspolaganju više od 1.600 novouređenih parking-mesta. U ovim garažama postavljeni su video-nadzor, savremeno LED osvetljenje i nova automatika. U istom periodu sanirali smo je i svih 15 parkirališta, sa oko 4.250 parking-mesta i na njima uveli najsavremeniju automatiku.

Prema podacima ovog preduzeća, oko 2.400 korisnika koriste neku od ponuđenih vrsta pretplate, dok u stanarskim garažama više od 1.500 građana koristi stanarske pretplate.

Centralne gradske garaže "Obilićev venac", "Zeleni venac", "Masarikova" i "Pionirski park" su objekti ka kojima gravitira najveći broj korisnika koji plaćaju parking po započetom satu, a ove garaže imaju i najveći broj zahteva za zasnivanje pretplatničkog odnosa. Osim na Obilićevom vencu, i to samo za najskuplju vrstu rezervacije, ni na jednom drugom objektu, bila to javna ili stanarska garaža, u ovom trenutku nema slobodnih kapaciteta za mesečne pretplate.

Foto: V. N.

- To što u svim našim garažama postoje liste čekanja, pokazuje da su s jedne strane građani mnogo više zainteresovni za pretplate, jer smo podigli nivo usluga, a s druge da je neophodno povećati kapacitete - navode u JKP "Parking servis", i podsećaju da je u prestonici oko 30.000 parking-mesta pod režimom naplate u zoniranom području, dok se oko 9.000 parking-mesta nalazi u garažama i na parkiralištima.

Sutra: Neophodan pouzdan javni prevoz

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

zmau

19.10.2020. 15:59

Liste čekanja... kao u komunizmu. Zašto bi se Grad uopšte bavio uslugom iznajmljivanja parking prostora ? Parking treba prepustiti tržištu i privatnicima, i oni će sigurno obezbediti dovoljno parkinga za sve zainteresovane, kao i u slučaju drugih ljudskih potreba.