PROKOP "RASTE", ALI NE VIDI SE: Radovi na železničkoj stanici Beograd-centar, započeti u maju, uveliko napreduju

S. B. Milošević

09. 11. 2020. u 11:26

RADOVI u železničkoj stanici Beograd-Centar, na završetku konstrukcije betonske ploče, odnosno njenog još nezavršenog dela iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka, teku predviđenom dinamikom. Počeli su u maju ove godine, ali grandioznost ovog posla oku posmatrača dostupna je tek iz Prokupačke ulice, pa zato i ne čudi što Beograđani ne uočavaju radove sa Mostarske petlje.

ПРОКОП РАСТЕ, АЛИ НЕ ВИДИ СЕ: Радови на железничкој станици Београд-центар, започети у мају, увелико напредују

Foto M. Anđela

Svakog dana ovde radi od 170 do 200 radnika, a svi poslovi teku po planu uprkos pandemiji. Rok za završetak radova je avgust sledeće godine, a iz izvođača "Elita-kopa" uveravaju da nikakvog produžetka roka neće biti.

- U železničkoj stanici Beograd-Centar u maju smo započeli izgradnju konstrukcije, odnosno betonske ploče na koti 105, koja će se nalaziti iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka u Prokopu. Do kraja oktobra 2020. godine fizički je realizovano oko 14 odsto ugovorenih radova. Ovim radovima biće izgrađena, proširena i promenjena betonska konstrukcija površine od 35.743 kvadratnih metara. Novoizgrađena betonska konstrukcija u Prokopu nalaziće se iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka, koji do sada još nisu izgrađeni. Kada radovi na ovom objektu budu završeni, "Infrastruktura železnice Srbije" započeće izgradnju prvog i drugog koloseka, svaki dužine oko petsto metara - kaže Srđana Šijački, zamenica direktora sektora za investicije u JP "Infrastrukturi železnica Srbije", koje je investitor radova.

Kako objašnjavaju u ovom preduzeću, nova konstrukcija na koti 105 koja će se nalaziti iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka, kao i ova dva koloseka, obuhvaćeni su projektom nove glavne prestoničke železničke stanice Beograd-Centar u Prokopu.

Budući izgled stanice

- Ukupna vrednost radova, iznosi oko 1,26 milijardi dinara. Njom su obuhvaćeni svi troškovi realizacije ovog posla, odnosno radne snage, materijala, mehanizacije, opreme i izvođenja građevinskih radova. Na ovaj način "Infrastruktura železnica Srbije" nastavlja aktivnosti na daljoj izgradnji Beograd-Centra, kako bi konačno nakon pune četiri decenije projekat izgradnje nove glavne železničke stanice u Prokopu bio završen i ogromna investicija u Beogradski železnički čvor bila zaokružena i u potpunosti aktivirana - kažu u ovom preduzeću.

Pažnju prolaznika privlače i fotografije budućeg izgleda Glavne železničke stanice. One se potpuno razlikuju od onih koje je pre više od 10 godina izradio Saobraćajni institut CIP. Nove fotografije, odnosno prikaz budućeg izgleda, delo su firme "Relvej siti Beograd" koja je sa državom potpisala okvirni ugovor o zajedničkoj izgradnji stanične zgrade na Prokopu.

Foto M. Anđela

43 GODINE

IZGRADNjA stanice Beograd-Centar počela je 1977. kao deo novog gradskog železničkog čvora. Radovi su tekli sve do 90-ih. Tek 2010. godine nastavljeni su, i to izgradnjom dve stanične platforme za potrebe gradske železnice "Bg voz". Konačni radovi za završetak Prokopa kreću 2014. godine. Nova stanica imaće 10 koloseka i šest putničkih platfomi sa kapacitetom od 40.000 putnika na dan.

Foto M. Anđela

NEPREDVIĐENE OKOLNOSTI

GRAĐEVINARIMA je tokom radova iskrslo izmeštanje napojnog kabla, koje ih je usporilo jer taj problem nije očekivan.

- Zaštitu temeljne jame nismo mogli da obavimo na mestu gde je predviđeno projektom, zbog toga smo tražili drugo rešenje. Dosta je nepredviđenih stvari na koje smo nailazili, jer je gradilište u više navrata pokretano, prekidi nisu uvek konzervirani, a postojeće stanje koje je sastavni deo projekta nije sagledalo sve. Zato smo u startu imali više radova - navodi Srđan Šijački.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ETO, JAVLJA MI SE! Kako je Novak Đoković šokirao novinarku CNN-a