KAKAV TAKSI PREVOZ TREBA BEOGRADU? Sledeće nedelje javna rasprava na Saobraćajnom fakultetu

S. B. MILOŠEVIĆ

08. 01. 2021. u 12:31

SAOBRAĆAJNI fakultet Univerziteta u Beogradu, kako "Novosti" nezvanično saznaju, organizovaće sledeće nedelje javnu raspravu "Kakav taksi prevoz treba Beogradu".

КАКАВ ТАКСИ ПРЕВОЗ ТРЕБА БЕОГРАДУ? Следеће недеље јавна расправа на Саобраћајном факултету

Foto N. Skenderija

Stručnjaci koji su uradili studiju "Planiranje i projektovanje sistema taksi prevoza u Beogradu za period 2020-2024. koju je naručio Grad, ugostiće predstavnike taksi udruženja, struke, Sekretarijata za javni prevoz, kako bi dali svoje argumente na studiju.

Izostanak javne rasprave bio je prva zamerka taksi preduzetnika na račun studije, koja je u "Novostima" objavljena u ponedeljak, a koja je za njih bila iznenađenje. Bura se danima ne stišava, a udruženja reaguju.

U Ugovornoj privrednoj taksi komori Srbije kažu da ne sumnjaju u želju Grada da uredi taksi delatnost, kao ni u stručnost onih koji su ovu studiju izradili. Ipak, navode da je "pre nego što je ugledala svetlost dana, studija trebalo da bude ponuđena na uvid i raspravu glavnim činiocima i izvršiocima taksi delatnosti, preduzetnicima i firmama.

- Drastično su promenjeni uslovi i parametri na osnovu kojih je studija rađena tokom 2019. i zato smatramo da je trenutno neprimenjiva, posebno ne u celosti! Pandemija virusa korona smanjila je potrebu za uslugama taksi prevoza preko 50 odsto! S obzirom na to da se studija odnosi na period od 2020-2024. godine nemoguće je primeniti je u potpunosti, pošto će za oporavak privrede biti potrebno barem dve, tri godine! Tada ovoj studiji ističe rok i validnost! - navodi Boško Vukojević, predstavnik Ko­mo­re.

NEREALAN BROJ VOZAČA

OGLASILO se i Strukovno udruženje taksi preduzetnika (SITAB). Kažu da je broj od 14 prosečnih vožnji za osam sati neostvariv, računajući broj taksista i ogromne gužve koje usporavaju protok saobraćaja.

- Preporuka iz studije od 7.006 vozača je nerealna sa stanovišta održivosti i u suprotnosti sa Zakonom o prevozu putnika, u kome je tačno naveden broj potrebnih taksi vozila u odnosu na broj stanovnika. Što je za Beograd 4.194. Smatramo da bi za ovakvu održivost cena taksi usluga trebalo omogućiti kupovinu goriva po sniženim cenama - navodi Vlado Bulatović, predstavnik SITAB i dodaje da je osnovni problem nesuzbijanje nezakonitog prevoza.

Kaže da je ono što najviše zbunjuje taksi preduzetnike, koje Komora i predstavlja, pominjanje 7.006 vozila, po principu jedno vozilo - jedan vozač!

- Taksi preduzetnici bi taj princip najviše želeli, ali trenutno je na snazi zakon koji dozvoljava da preduzetnici i firme zapošljavaju vozače! To u prevodu znači, da se trenutno može govoriti samo o 7.006, nazovimo ih, "izvršilaca taksi delatnosti" u toku 24 sata, koji bi radili po osam časova dnevno! Nikako o 7.006 vozila. U obzir nije uzeta ni činjenica da u Beogradu postoji oko 1.000 taksi preduzetnika koji nisu u sistemu veze. Osim toga, oko 500 kolega je u privremenom prekidu delatnosti - navodi Vukojević uz napomenu da je bez uklanjanja nelegalnih prevoznika sa ulica Beograda, svaka studija neprimenjiva!

Podsećamo, iz Saveza auto-taksi udruženja Srbije (SATUS) naveli su da taksi udruženja i privredna društva neće podržati studiju, kao i da će uputiti zahtev gradonačelniku Radojičiću da se ona "ne usvoji".

Tvrde i da bi njeno prihvatanje "izazvalo revolt kod taksi prevoznika, koji će se preliti na ulice, gde bi svako u svom vozilu iskazao lično nezadovoljstvo".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)