ТРГОВЦИ СМИСЛИЛИ КАКО ДА ДОДАТНО УЗМУ НОВАЦ: Унос намештаја наплаћују по спрату!

Е. Б. ТАЛИЈАН

16. 09. 2020. у 16:00

ТРГОВЦИ проналазе све креативније начине да додатно узму новац од купаца, али, иако крше прописе, не сносе никакве санкције.

ТРГОВЦИ СМИСЛИЛИ КАКО ДА ДОДАТНО УЗМУ НОВАЦ: Унос намештаја наплаћују по спрату!

Фото: Depositphotos

Потрошачи који живе на вишим спратовима, нека се припреме на папрену цену за испоручивање купљеног производа. Поједини произвођачи намештаја за доставу робе, осим услуге испоруке, додатно наплаћују и унос производа по спрату, што је супротно Закону о заштити потрошача.

Тако је купац из Београда, осим 2.500 динара, колико је платио за испоруку робе у првој градској зони, морао да намири и трошак од 200 динара по спрату, што га је за девет спратова коштало 1.800 динара. Више купаца жалило се Националној организацији потрошача Србије на исту компанију. Овакво додатно наплаћивање ни у једном случају није оправдано, а нарочито у зградама са лифтом. Међутим, то није утицало на одлуку продавца да наплати ову услугу.

Шеф правног тима НОПС-а Младен Алфировић каже, за "Новости", да је проблем што не постоје санкције за трговце који се овако понашају и не поштују прописе.

- Уколико је са потрошачем договорено плаћање испоруке робе, онда та цена важи без обзира на то где он живи, на спрату или у подруму, јер је то већ укалкулисано - објашњава Алфировић. - Не може због сваког изузетка да се смишља нови ценовник и додатно наплаћује свака препрека на путу до стана.

Фото: НОПС

Он истиче да је овакво понашање неетично и у супротности са Законом о заштити потрошача. Трговци би, како наводи, требало да се боре за купце, да снижавају трошкове, а не да измишљају додатне начине да од њих узму новац.

НЕОПХОДНЕ КАЗНЕ

ШЕФ правног тима НОПС Младен Алфировић сматра да би законодавац требало детаљније да регулише ову област, јер за овакво кршење одредбе Закона о заштити потрошача није предвиђена санкција за трговца.

- Нејасно је да ли продавац тако поступа свесно са циљем да стекне додатну зараду или подизањем цене жели да одврати потрошаче који живе на вишим спратовима да користе ову услигу - каже Алфировић. - Или, само не познаје Закон са којим би морао да буде упознат.

- Осим што није у складу са општим начелима пословне етике, представља и кршење одредбе Закона о заштити потрошача, у којој се наводи да се "неће сматрати да је извршена уредна испорука робе на адресу коју одреди потрошач, остављањем робе испред врата куће или стана потрошача или неког другог места" - истиче наш саговорник.

Продавац, у овом случају, под редовном испоруком, за коју је наплатио 2.500 динара, сматра доставу робе испред зграде купца, што је супротно овом пропису, док се за доношење до врата стана мора доплатити још по 200 динара по спрату.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (18)

А СРБИЈА?! Питали Русе За кога ћете да навијате на ЕУРО 2024? - овако су одговорили