У "ЈУМИСОВИМ" И "НЕСТЛЕ" СУПАМА ЈЕДАН ТАЊИР МАЊЕ Из Удружења потрошача тврде: На тај начин прикривају веће цене

Б. Царановић

12. 11. 2020. у 16:52

СТАРЕ препознатљиве мере намирница - сто грама чоколаде, пола килограма тестенине, 200 грама киселог млека или јогурта, дефинитивно су отишле у заборав. Постепено, неприметно, производи су "смршали", а амбалажа је наизглед остала иста.

У ЈУМИСОВИМ И НЕСТЛЕ СУПАМА ЈЕДАН ТАЊИР МАЊЕ Из Удружења потрошача тврде: На тај начин прикривају веће цене

Фото: В.Н.

Корпа у радњи постала је лакша, али не и рачун на каси. Како из Удружења потрошача кажу, у питању је маркетиншки трик да цена остане иста или да се повећа, а да се трошкови произвођача смање.

Намирнице које свакодневно купујемо полако су калирале, па су тако и у кесици супе за четири тањира, остала само три. Некада смо рачунали да од једне можемо скувати литар супе, али то више не важи. Сада треба добро отворити очи и претражити рафове да би се пронашла нека која је за више од три порције.

Некада су кесице "супе це", "маги", или "јумис", било да су пилеће, јунеће, или крем, биле баш таман за четири тањира, а сада су углавном у понуди разни укуси и врсте, али у мањој количини. Тек понека буде намењена за четворо.

Фото: В.Н.

- У трговинским ланцима су углавном супе за три порције, а мора баш да се загледа да би се видело за колико је особа намењена, јер је број порција раније био јасније истакнут, а сада је то, код "супа це" само мали тањирић у углу и ситно исписана бројка - каже наша читатељка Сандра Б. из Крагујевца. - Нису калирале само крем-супе, већ и посна, парадајз, пилећа, као и оне са кнедлама, пролећна, минестроне, краљевска, дечија "њупа" и многе друге. Полако, али сигурно су нам смањили све производе, под разним тржишним паролама, али ја у томе видим само начин да се купац обмане.

У компанији "Нестле" из чије кухиње излазе "маги" и "це супе", објашњавају да осим тржишта и наталитет диктира количину у паковању!

- Наш асортиман се прилагођава потребама потрошача и усклађен је са трендовима на тржишту као што су демографија, укуси, преференције и ценовна осетљивост - каже Ана Диковић из "Нестле Адријатика". - Према подацима овогодишњег истраживања "Евромонитора", удео домаћинстава у Србији која имају једног или два члана за последњих десет година се повећао. Тренутно 50 одсто укупног броја домаћинстава чине породице са једним до два члана.

Фото: В.Н.

УДРУЖЕЊЕ ПОТРОШАЧА: ПРИКРИВАЈУ ВЕЋЕ ЦЕНЕ

АПСОЛУТНО је сигурно да се ради о прикривању повећања цена, а све друго су приче за лаковерне - овако смањене порције и количине производа у истој амбалажи тумачи Петар Богосављевић, председник Покрета за заштиту потрошача Србије.

- Роба задржава исту врсту паковања, а мањег је садржаја, као да ми купујемо амбалажу, а не оно што је унутра. Ни демографски подаци, нити усклађивање потрошачке корпе немају никакве везе са количинама, нити оправдавају смањени садржај у кесици супе. У питању је прикривање праве намере - да су цене веће за 10 до 25 одсто. Поблем је што то подржавају трговци, а државни органи прећуткују. Уз све то, није довољно јасно дата информација да су производи лакши, а то је кршење Закона о заштити потрошача.

Како у фирми "Нестле" кажу, нуде избор између 28 крем и бистрих супа, а на свим њиховим производима јасно су истакнути састојци, нутритивне вредности и порције. Како би потрошачима осигурали избор, истичу да нуде супе које имају четири, али и оне са три порције - крем-супе, а које су примарно намењене мањим породицама.

Слично објашњење имају и у "Јумису", па тврде да се са четири тањира прелази на три из социолошких разлога, а не из економских.

- Број чланова породице се смањује, све је више трочланих породица, производи евалуирају и прилагођавају се купцима - каже Марија Павловић из ове компаније. - Код нас је квалитет апсолутно исти у супама за три и за четири тањира, када постоји исти производ у две грамаже. Пропорционално се смањује и количина додате воде, па састав и количина свих састојака остаје исти.

Судећи по овом резону, можда би требало пожурити и када је реч о набавци ових супа за троје, јер како ствари стоје, по логици произвођача, ускоро би у истој амбалажи могао да се нађе материјал за два тањира. А потрошаче љути и чињеница да компаније саме одређују колико ће купац тањира појести, јер очигледно нам укидају право на репету.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (6)

ЕКСКЛУЗИВНО: Погледајте шта полиција ради у кући Данкине мајке (ВИДЕО)