ИГРАЧКЕ У СРБИЈИ НАЈСКУПЉЕ У ЕВРОПИ: У "Дексику" и "Пертинију" цене веће и за 30 одсто него у продавницама у Бечу

Б. Царановић

10. 12. 2020. у 11:21

НОВА година се ближи и малишани очекују да им дође Деда Мраз са пакетићима, упркос корони, карантинима и пандемији. Као и увек омиљене играчке у продавницама у Србији су "папрене", а скупље су и више од 30 одсто у односу на исте артикле у иностранству.

ИГРАЧКЕ У СРБИЈИ НАЈСКУПЉЕ У ЕВРОПИ: У Дексику и Пертинију цене веће и за 30 одсто него у продавницама у Бечу

Фото: Танјуг-АП

Стручњаци сматрају да су кључни разлози за ову разлику домаће неразвијено тржиште и слаба конкуренција. Нашим купцима, са ионако истањеним новчаницима ово објашњење свакако ништа не значи и једино оставља утисак да их трговци без разлога "деру"!

"Плејмобил" возило "порше" које у "Пертинију" кошта 7.899 динара, у продавницама у Бечу се може купити за 47,99 евра, односно око 5.660 динара, што је око 2.200 динара ниже. Иста разлика у цени је и за рециклажни камион. фарма са животињама је чак 17.999, док се у иностранству може купити за 119,98 евра, а на снижењу се овај артикл тренутно може наћи и за 84,99 евра, што је упола цене у односу на ону у "Пертинију". У продавницама "Дексико" ватрогасно возило је 12.999 динара и дупло је скупље него у радњама у иностранству где кошта 64,99 евра. За сет "хајди", истог бренда играчака родитељи ће морати да издвоје 11.289 динара, док ће га многи малишани за празнике у Аустрији добити за 59,99 евра, што је око 7.000 динара!

Огромна разлика у цени је и код бренда "лего", па истраживачка подморница кошта 4.199 динара у "Пертинију", док је преко границе око 20 евра. Једна од омиљених играчака за девојчице, "златокосина кула", је у нашим радњама 8.999 динара, док се у страним радњама може купити за 49,99 евра, односно за око 5.900 динара.

Према речима професора Предрага Бјелића са Економског факултета, постоји више разлога што су исти производи у Србији скупљи, а кључна је слаба конкуренција.

- У свим тим земљама понуда је много већа и самим тим борба за тржиште обара цену - каже професор. - Питање је међутим, зашто нема веће конкуренције и више увозника који би се бавили истим послом. Један од закључака би био да постоје проблеми са нерегулисаним тржиштем. У Србију још нису дошли велики играчи. А са друге стране, нерегулисано тржиште и недостатак конкуренције, отварају широко поље за сиву економију, па је тренутно интернет крцат истим тим производима. Пример су рецимо "лего" играчке.

Дуња Бибић из маркетинга "Пертинија" каже да је пословна политика великих компанија попут "Плејмобила" и "Лега" таква да своје производе на домаћем тржишту пласирају по најнижој цени и тако штите своју земљу и тржиште.

- Компаније које увозе њихове производе у обавези су да плате већу набавну цену, трошкове транспорта, царину, сертификате - наводи Бибићева. - Све ове трошкове плаћају дистрибутери и не тичу се произвођача. Веома им је важно колико је тржиште на које се пласирају њихови производи, јер од тога зависи колико ће их продати. Све то улази у крајњу цену играчке. За сваки производ који се налази у малопродаји плаћамо атест о здравственој исправности.

РОБА ИЗ ТРЕЋЕ РУКЕ

ПРОФЕСОР Бјелић напомиње да и франшизе и брендови који дођу у Србију неретко имају једну цену за цео свет и сасвим другу за Србију.

- Дешавало ми се да производ који у продавницама "ДМ" платим у Берлину, Бечу или Босни платим један или један и по евро, у Србији кошта два. Слично је и са "Икеиним" производима - прича професор. - То се објашњава тиме што је мање тржиште и већи је ризик, па док се купци не навикну због боље зараде подигну цену. И куповна цена у набавци играчака је већа него за земље које имају огромно тржиште. Осим тога, често наши трговци не набављају директно производе од произвођача већ из околних земаља, па самим тим та трећа или четврта рука подигне цену.

"ПЕРТИНИ": ЦЕНЕ ЋЕ СЕ ИЗЈЕДНАЧИТИ

УПОЗНАТИ смо да се за поједине брендове може уочити разлика у ценама, али све иде у бољем правцу, тако да се надамо да ћемо ускоро цене у Србији изједначити са ценама у ЕУ - каже Дуња Бибић из "Пертинија". - Пре свега у нашем је интересу да цене појединих европских брендова буду што ниже, како би артикли били доступни што већем броју купаца, а ми као генерални дистрибутери имали већи обрт и тиме стекли већи углед и реноме на домаћем тржишту, али и већи углед код компанија као што су "Плејмобил" и "Лего".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (12)

ЕКСКЛУЗИВНО: Погледајте шта полиција ради у кући Данкине мајке (ВИДЕО)