OKO POLOVINE VOZAČA POŠTUJE OGRANIČENJE BRZINE U NASELJU: Zanimljivo istraživanje Agencije za bezbednost saobraćaja u svim opštinama u Srbiji

V.C.S.

26. 02. 2024. u 16:35

Jedan od najznačajnih naučno-istraživačkih projekata u oblasti bezbednosti saobraćaja u Srbiji i svetu jeste projekat Istraživanje indikatora performansi bezbednosti saobraćaja u Republici Srbiji, koji je realizovan i 2023. godine.

ОКО ПОЛОВИНЕ ВОЗАЧА ПОШТУЈЕ ОГРАНИЧЕЊЕ БРЗИНЕ У НАСЕЉУ: Занимљиво истраживање Агенције за безбедност саобраћаја у свим општинама у Србији

Foto: Naki kamere

Istraživači su obišli svaku od 161 lokalne samouprave i zabeležili ponašanje više od 245.000 vozača motornih vozila i više od 145.000 pešaka, posle čega je usledila obrada podataka i priprema izveštaja za sve lokalne samouprave i republički nivo.

Neki od rezultata do kojih se došlo jesu: 86,9 odsto vozača putničkih automobila je koristilo sigurnosni pojas, 70,2 odsto mlađe dece se prevoze u dečjim auto-sedištima, 96,3 odsto vozača putničkih automobila nije koristilo mobilni telefon za vreme vožnje u toku merenja, 54,9 odsto vozača putničkih automobila je poštovalo ograničenje brzine u naselju, pri čemu je prosečna brzina 50,5 km/h, 83,6 odsto pešaka je poštovalo zeleno svetlo na semaforu, 76,6 odsto dece osnovnoškolskog uzrasta je propisno prelazilo kolovoz na obeleženom pešačkom prelazu i 0,55% vozača u saobraćajnom toku je upravljalo vozilom pod dejstvom alkohola.

Svaki stanovnik Srbije može da proveri koliko se vozača i pešaka u lokalnoj samoupravi u kojoj živi ponaša bezbedno u saobraćaju i uporedi vrednost sa drugim lokalnim samoupravama, dok je zadatak donosioca odluka da primenjuju uspešne prakse i unapređuju bezbednost saobraćaja. Poređenje je moguće i u odnosu na republički prosek. Agencija za bezbednost saobraćaja je, u cilju podsticanja onih koji su najodgovorniji, sprovela vid takmičenja gradova i opština u bezbednom ponašanju i najbezbednije promovisala na svojim društvenim mrežama.

Podaci o vrednostima indikatora ukazuju na ključne probleme u bezbednosti saobraćaja. Oni imaju i važnu ulogu u strateškom upravljanju bezbednošću saobraćaja, a posebno nakon usvajanja Strategije bezbednosti saobraćaja, u kojoj su definisane ciljne vrednosti za 2025, 2027. i 2030. godinu. Najvažniji ciljevi jesu smanjenje broja smrtno stradalih za polovinu u odnosu na 2019. godinu i saobraćaj bez smrtno stradale dece od 2030. Sledeće, 2025. godine, očekuje se da procenat upotrebe sigurnosnog pojasa na zadnjem sedištu bude 35 odsto, a sada je 17,1 odsto.

Vrednosti indikatora su prikazane u "pozitivističkom" smislu, osim kad je u pitanju vožnja pod dejstvom alkohola, objašnjavaju u Agenciji. Dakle, ne predstavljaju se podaci o učesnicima u saobraćaju koji se ponašaju nebezbedno (npr. koriste mobilni telefon), već o učesnicima koji se ponašaju bezbedno (ne koriste mobilni telefon).

Analizirani su indikatori po saobraćajnicama u naselju, van naselja, na autoputu (ukoliko se na teritoriji konkretne opštine nalazi autoput) i ukupno (objedinjena vrednost).

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

AKO igde postoji "vaga" za merenje snage ljudskog duha, koliko li bi na njenoj skali težila ona koju ima deminer Mihailo Marinković (48), iz Pančeva, pripadnik Sektora za vanredne situacije MUP Srbije? Koliko bi na njen tas stalo njegove odvažnosti, staloženosti, potpune koncentracije..., u trenutku dok je, minule nedelje u Nišu, sam prilazio neeksplodiranoj avio-bombi teškoj 1.000 kilograma koja nosi 430 kilograma eksploziva, zaostaloj iz NATO agresije?

27. 04. 2024. u 07:00

Komentari (0)

LEGENDA KOŠARKE ŠOKIRALA EVROPU: Evo snimka na kome krade parfeme u Beogradu (VIDEO)