POZORIŠNE ISPOVESTI, ISKUSTVA I SEĆANJA: U selu Leušići predstavljene dve domaće predstave ovogodišnjeg, 57. Bitefa

V.STRUGAR

22. 09. 2023. u 11:18

LEUŠIĆI, jedno od sela takovskog kraja u kojima se odvijala čuvena "Misija Halijard", bilo je mesto susreta tima 57. Bitefa sa novinarima uoči novog izdanja: ovog puta bilo je reči o tri domaće predstave koje će se pojaviti (od 3. do 10. oktobra) na festivalskom programu.

ПОЗОРИШНЕ ИСПОВЕСТИ, ИСКУСТВА И СЕЋАЊА: У селу Леушићи представљене две домаће представе овогодишњег, 57. Битефа

foto V.Strugar

S namerom da ponude publici umetničke radove čija je zajednička linija kroz sve predstave - otpor, pobuna i nepristajanje - koselektorski tim odlučio se za slogan "Snago, ne pristaj da budeš nečija", uzimajući za moto stih ariljske pesnikinje Radmile Petrović iz pesme "Šuma, plug, jagorčevina". I baš u takvom ambijentu, "bitefovci" su obratili posebnu pažnju (ne govoreći, ovog puta, o "Božanstvenoj komediji" Beogradskog dramskog i Franka Kastorfa u Danu prologa), o dva ostvarenja - predstavi "Želja da se napravi čvrsta istorija završiće se neuspehom" Stanice Servis za savremeni ples i "Kao sve slobodne devojke" Ateljea 212.

- Bitef nije samo prezentacija onoga što iz sveta želimo u Beogradu da prikažemo, nego i preispitivanje na koje smo "visine" mi dospeli, u poređenju sa svetom. Važna inspiracija bile su nam ove tri predstave u domaćoj produkciji - istakao je Miloš Latinović, direktor Bitef teatra i festivala.

Da je važno na ovom međunarodnom pozorišnom susretu podržati sve što je "bitefovsko", podsetila je koselektorka Ksenija Đurović, obraćajući pažnju i na prateći program (Bitef polifoniju) i mlade izvođače, kao i predavanje "Analiza pozorišta iz klasne pozicije i podela", predsednice žirija Ane Vujanović.

- "Želja da se napravi čvrsta istorija završiće se neuspehom" je plesna predstava koja je okupila šest umetnika, kako savremenih izvođača tako i onih zrelog doba, iza kojih su bogate karijere i umetničke prakse - rekao je Igor Koruga, koreograf i autor ove predstave. - Oni su svoj vrh dostizali osamdesetih godina prošlog veka i kasnije, u vreme turbulentnih političkih promena koje su uticale i na njihovu umetnost. Zato ovo nije ostvarenje koje se bavi samo savremenim plesom nego i arhiviranjem njihovog rada: različitih vrsta iskustava, ispovesti i sećanja. Zato je tema i odnos umetnika prema estetici, instituciji i samoodrživosti.

foto Bitef

- Predstava Ateljea 212 "Kao sve slobodne devojke" u režiji Selme Spahić, bavi se glasovima onih koji su marginalizovani, kao i propitivanjem izvođačkih okvira u dramskom teatru i repertoarskom pozorištu - naglašava dramaturg Dimitrije Kokanov.

Na novinarsko pitanje koliko su ova dva ostvarenja do sada imala izvođenja na matičnim scenama (Bitef teatru i Ateljeu), Koruga je objasnio da su od premijere u aprilu samo dva puta igrali na sceni, i to upravo zbog nedostatka adekvatnog prostora, dok je Kokanov istakao da predstava Selme Spahić i nije pravljena kao "kasa štih", pa zato i nije mnogo prisutna na repertoaru, pa i da je doživela oprečne reakcije - i negativne i pozitivne. Po rečima Latinovića, sve je to u skladu sa konceptom Bitefa, da predstavi šta se sve dešava u pozorišnoj praksi kako na stranim, tako i na našim scenama.

Majstori zanata

U SKLADU sa bitefovskom, nekonvencionalnom tradicijom (i domaćim programom) u Leušićima su se u pravljenju proje nadmetala dva "majstora": kako nastaje dobar proizvod demonstrirao je kulinar Lepi Brka, u čemu mu je "pripomogao" i Miloš Latinović, direktor Bitef teatra i istoimenog festivala.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ISPOVEST RODITELJA UBIJENE ANGELINE AĆIMOVIĆ: Godinu dana od masakra u Ribnikaru (VIDEO)