NAUČNICI GLEDALI KAKO CRNA RUPA "PROŽDIRE" ZVEZDU: Neverovatno otkriće, supermasivno "čudovište" progutalo nebesko telo (VIDEO)

12. 10. 2020. u 22:15

ASTRONOMI su uspeli da "snime" trenutak kada je supermasivna crna rupa u galaksiji udaljenoj 215 miliona svetlosnih godila "progutala" zvezdu.

НАУЧНИЦИ ГЛЕДАЛИ КАКО ЦРНА РУПА ПРОЖДИРЕ ЗВЕЗДУ: Невероватно откриће, супермасивно чудовиште прогутало небеско тело (ВИДЕО)

Foto: Printscreen

Ovo je najbliža "smrt zvezde" koju su naučnici zabeležili, a na ovaj fascinantan događaj ih je upozorio intenzivan bljesak svetlosti, koji je bio vidljiv stotinama miliona svetlosnih godina, baš pre nego što su delovi zvezde nestali u crnoj rupi, piše Raša Tudej.

Ovaj događaj je primetio u septembru 2019. godine astronom Met Nikols sa Univerziteta u Birmingemu. Iako ih je nemoguće predvideti, stalna budnost naučnika dovela je do toga da ovaj fantastičan događaj ne prođe nezapaženo.

Kada se desio bljesak, astronomi su reagovali neverovatno brzo i uperili veliki broj teleskopa ka sazvežđu Eridanus gde se i odigralo dramatično "proždiranje" zvezde.

- Odmah smo usmerili zemaljske i svemirske teleskope u tom pravcu da bismo videli šta je izvor bljeska - rekao je astronom Tomas Vivers, koji je tokom istraživanja bio na Kembridžu.

Snimak je simulacija koja odgovara događaju koji su posmatrali naučnici.

Na osnovu zapažanja istraživači su utvrdili da je zvezda u jednom trenutku bila približno iste mase kao i naše Sunce, dok je čak polovinu svoje mase izgubila zbog crne rupe koja je približno milion puta masivnija.

RUSI U ŠOKU: Evakuisali 1.500 takmičara iz Krokusa, nijedan nije stradao od terorista, a sad se bune: Što nas niste spasili ranije? (VIDEO)