"ČUVARKUĆE" PREPOZNAJU MNOGI POTROŠAČI: Posle više od 100 dana "Stvarano u Srbiji" - 230 proizvoda sa pravom na prestižni žig

J. Su. - S. B.

02. 10. 2020. u 10:13

ЧУВАРКУЋЕ ПРЕПОЗНАЈУ МНОГИ ПОТРОШАЧИ: После више од 100 дана Стварано у Србији - 230 производа са правом на престижни жиг

Novosti

Prošlo je tek nešto više od 100 dana kako je Privredna komora Srbije pokrenula projekat "Stvarano u Srbiji", a već je 230 domaćih proizvoda ponelo titulu "Čuvarkuća", koje uveliko prepoznaju potrošači i sve više kupuju proizvode upravo sa tom oznakom.

Sve je izvesnije da kolektivni žig "Čuvarkuća" postaje vodilja potrošačima prilikom izbora i kupovine domaćih kvalitetnih proizvoda, što pozitivno utiče na domaću ekonomiju.

- Prema istraživanjima mnogih svetskih i domaćih agencija, potrošači više vole da kupuju domaće proizvode, pa zato i ne čudi da mnogi kupci već danas znaju šta je "Čuvarkuća" i žele da vide koji su to proizvodi koji nose ovu oznaku - objašnjava Miloš Nikolić, direktor sektora za razvoj trgovačke marke u kompaniji "Merkator S". - Upravo zbog toga, mi smo u potpunosti posvećeni saradnji sa domaćim proizvođačima.

Projekat "Stvarano u Srbiji"je naišao na veliku podršku kompanija koje proizvode u Srbiji, bez obzira na to da li su u domaćem ili stranom vlasništvu, kao i vodećih trgovinskih lanaca. Osim prehrambene industrije nosioci prava na žig odnedavno su i proizvodi srpskog metalskog sektora.

- Interesovanje kompanija za žig "Čuvarkuća" premašilo je očekivanja, imamo gotovo 500 kandidovanih proizvoda i proizvodnih linija iz različitih sektora - istakao je Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS. - Tehnička komisija utvrđuje koji proizvodi ispunjavaju kriterijume, a konačnu odluku, nakon detaljnog razmatranja, donosi Savet za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga "Čuvarkuća", koji čine eksperti u oblasti tehnologije, marketinga, kreativne industrije, zaštite potrošača i životne sredine.

Nosioci prava na žig "Čuvarkuća" su proizvodi kompanija "Merkator S", "Nektar", "Mlekara Šabac", "Vital", "Esensa", "Vrtlari", "Granice", "Cmana", Rauch Serbia, "Aronija vita", kao i Zanatsko lager pivo "mala barka" i voćna rakija od šljive, proizvođača SIL 3, Žitište. Među novim "čuvarkućama" je i 19 proizvoda metalske industrije - priključci za traktore i motokultivatore i samohodne mašine "FMP Agromehanike" Boljevac i stubovi za javno osvetljenje kraljevačke "Amige".

PODRŠKA DOMAĆEM

CILj projekta "Stvarano u Srbiji" jeste da podrži domaće proizvode i proizvođače i unapredi svest potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda. Svi proizvođači koji imaju kvalitetne proizvode domaćeg porekla mogu aplicirati za dobijanje žiga. Pravo korišćenja "Čuvarkuće" dobija se na tri godine, sa mogućnošću resertifikacije.

Odluke Saveta donete su jednoglasno, rekao je Vesović, koji je i predsednik Saveta, i ocenio da je veoma značajno što se širi krug delatnosti i proizvoda koji se kandiduju za žig.

- Važno je što smo dobili i prve "Čuvarkuće" iz metalskog sektora, koji je ključna karika u lancu vrednosti ostalih industrija, što pruža mogućnost kompanijama u drugim delatnostima da se dobro pozicioniraju, stvaraju proizvode i usluge visoke dodate vrednosti i povećaju prihod i profitabilnost - ukazao je Vesović.

Predsednik "Agromehanike", najvećeg domaćeg proizvođača poljoprivredne mehanizacije, Ljubinko Gobeljić, kaže da žig "Čuvarkuća", za proizvode te kompanije predstavlja veliku dodatnu vrednost i potvrdu kvaliteta.

- Sa oznakama "Čuvarkuće" bićemo još bolji promoteri srpskog metalskog kompleksa, posebno ako se uzme u obzir veliki broj država u koje izvozimo i reprezentativnost međunarodnih sajmova na kojima učestvujemo - istakao je Gobeljić. - Ponosni smo što je žig osvojilo 16 proizvoda u četiri proizvodne linije, a svi proizvodi ispunili su, mnogi i značajno premašili kriterijum od najmanje 80 odsto vrednosti stvorene u Srbiji.

Akcijom "Stvarano u Srbiji", Privredna komora Srbije još jednom je dokazala da razume i oseća potrebe domaće privrede - da se na originalan i jedinstven način promovišu proizvodi stvarani od najkvalitetnijih domaćih sirovina i resursa, da se edukuju potrošači da Srbija ima kvalitetne proizvode, koji mogu da obezbede rast, kako lokalne zajednice, tako i celokupne srpske ekonomije, smatra Perica Aleksić, generalni direktor kompanije Rauch Serbia.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)