TRAMVAJI IPAK O TROŠKU GRADA: GSP obustavio postupak javne nabavke za kupovinu šinskih vozila

B.B.

28. 11. 2023. u 11:36

GRADSKO saobraćajno preduzeće "Beograd" obustavilo je postupak javne nabavke 20 tramvaja, koja je raspisana pre sedam dana. Ipak, nije se odustalo od kupovine, već je promenjen naručilac, pa je ovaj posao prešao u nadležnost Sekretarijata za javni prevoz grada Beograda. Razlog donošenja odluke o obustavi je ekonomičnije trošenje novca iz gradske kase.

ТРАМВАЈИ ИПАК О ТРОШКУ ГРАДА: ГСП обуставио поступак јавне набавке за куповину шинских возила

Foto: Arhiva

Kako je obrazloženo, nakon raspisivanja javne nabavke GSP je obavešten od nadležnog sekretarijata da isti može obezbediti povoljniji vid finansiranja za kupovinu vozila uz podršku Vlade Srbije, što će omogućiti i nabavku znatno većeg broja tramvaja. U odluci je navedena vrednost obustavljenog tendera u iznosu od sedam milijardi dinara bez PDV-a (oko 59 miliona evra). Rok za podnošenje ponuda bio je 8. decembar, a rok za isporuku oročen je na čak 48 meseci.

STIŽU I AUTOBUSI

OSIM kupovine tramvaja, predsednik Privremenog organa grada Aleksandar Šapić je ranije najavio da će se raspisati javna nabavka za 300 autobusa. Ona će biti najveća te vrste u poslednjih nekoliko decenija, a plan je da se za svega nekoliko godina na ulicama nađu ekološka vozila i ona koja koriste komprimovani gas.

Poslednji kupljeni tramvaji u prestonici su popularni "španci", koji su u "redu vožnje" od 2011. godine. Da Grad, posle 12 godina planira kupovinu novih šinskih vozila, moglo se naslutiti u septembru, kada je Skupštine grada dala "zeleno svetlo" da se GSP zaduži za 325 miliona evra.

- Tramvaji će biti zglobna petodelna vozila, potpuno niskopodni, opremljeni mikroprocesorskim sistemom za regulaciju vuče i kočenja, elektronskim sistemom za informisanje putnika, video-nadzorom, rampom za lica sa posebnim potrebama i klima-uređajima u kabini vozača i putničkom prostoru - navedeno je u tenderskoj dokumentaciji koja je obustavljena. - Novi tramvaji treba da budu projektovani i izrađeni za životni vek od najmanje 30 godina sigurne i pouzdane eksploatacije.

Smatra se da tramvaji prelaze oko 70.000 kilometara godišnje, a isporučilac će podneti dokumentovani dokaz o sposobnosti zadovoljavanja ovog zahteva.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

UČINIĆEMO SVE DA SE KAO ZEMLJA UZDIGNEMO POSLE OVOG UŽASA Vučić položio cveće u školi Vladislav Ribnikar (FOTO)