ТРЕНДОВИ У ФАРМАЦИЈИ: Стварање нове вредности за пацијенте

Промо

12. 10. 2023. у 10:00

ТЕХНОЛОШКА еволуција из темеља мења здравствени сектор, а фармацеутска индустрија није изузетак.

ТРЕНДОВИ У ФАРМАЦИЈИ: Стварање нове вредности за пацијенте

Ненад Буразор, директор маркетинга и продаје, Галеника Фото: Промо

Као један од стубова здравствене заштите, фармацеутске компаније могу одиграти централну улогу на фронту иновација које намећу трендови на глобалном тржишту, у циљу прилагођавања савременим пацијентима. Каква су предвиђања за фармацеутску индустрију у Србији и светске трендове, разговарали смо са Ненадом Буразором, директором маркетинга и продаје у компанији Галеника.

Као фармацеутска компанија, Галеника је поуздан партнер здравственог система и фокусирана је на то да пацијентима и корисницима на време обезбеди квалитетне и ефикасне фармацеутске производе. Да би у томе успела, Галеника је снажно оријентисана на ширење портфолија, инвестиције, као и савремене, глобалне трендове и увиде. Дигитална трансформација, вештачка интелигенција, напредна и предиктивна аналитика, персонализована терапија, фокус на биолошке лекове – представљају трендове који су последњих година фармацеутску индустрију увели у својеврсну револуцију. Стога, намеће се неколико кључних подручја која ће довести до стварања нове вредности за фармацеутске компаније и кориснике њихових производа. Сагледајмо неке од њих.

Од дигитализације ланаца снабдевања до вештачке интелигенције

- У Галеници верујемо да технологија и фармација морају да раде заједно како би постигли оптималне резултате за добробит пацијената. Видимо раст дигитализације у вези са производњом и промоцијом фармацеутских производа, као и интеракцијом лекара, фармацеута и пацијената – рекао нам је Ненад Буразор.

Додао је да паралелно, дигитализација улази у све поре фармацеутске индустрије. На то указује неколико примера - дигитализација ланаца снабдевања и интеракција с пацијентима; све већа употреба напредне аналитике података омогућиће фармацеутској индустрији да ефикасније осмисли и спроведе клиничка испитивања која резултирају персонализованом терапијом; вештачка интелигенција се користи за истраживање и развој лекова, јер скраћује циклус производње лека који тако брже стиже до пацијената; дигитална терапеутика почиње да узима маха у многим терапеутским сферама.

 

 

Дигитализација је важна, али не и једини пут напред

Дигитализација и вештачка интелигенција из дана у дан постају све битније у развоју и пружању терапија, но погрешно је веровати да је ,,дигитално’’ једини пут напред. Људски приступ ц́е постати још важнији, јер ће компаније морати да испоручују корисничко искуство које се од њих очекује. Стога, за фармацеутске компаније је од круцијалног значаја да константно уче да говоре и слушају језиком пацијената. Наш саговорник, Ненад Буразор додаје:

- То је нешто на шта стављамо посебан фокус у Галеници јер верујемо да само континуираним унапређењем и фокусом на квалитет можемо да будемо конкуретни и један од фармацеутских лидера. Овакав приступ доноси дубоке промене у начину на који се лекови развијају, продају и испоручују, а Галеника је спремна за садашњост и будућност.

Фото: Промо

Померање тежишта са реакције на превенцију

Како наводи Ненад Буразор, фармацеутска и медицинска стручност у комбинацији са технологијом и платформама имац́е велики утицај на превенцију и опште здравље нације. Но, пацијенти постају пажљивији у процени различитих здравствених производа и услуга. Могућност размене података и интеракције са пацијентима док врше такве процене могла би бити кључ успеха комерцијалног модела фармацеутских компанија. Другим речима, пацијенти који су укључени и информисани показују боље резултате и виши степен здравља. То указује на важност померања тежишта рада фармацеутских компанија са реакције на превенцију.

Глобализација пословања – већа доступност лекова

Широка доступност и усвајање савремених дигиталних технологија учинили су раст и присуство на међународном плану могуц́им више него него икад пре. Оно што је некада била логистичка ноц́на мора сада је олакшано уз помоц́ решења за сарадњу која помажу компанијама да интегрисано управљају тимовима у различитим географским подручјима.

Како истиче Ненад Буразор, "Галеника је део бразилске НЦ Групе која послује глобално и кроз сарадњу са колегама из Бразила, Индије и Кине, има напредне алате, информације и могућности које јој дају бољи увид у глобална дешавања, поспешују сарадњу са партнерима и омогућавају ефикасније планирање, брзо реаговање и доношење одлука.“

Као последицу тога, Галеника успешно послује на 3 континента, 7 регионалних и 16 међународних тржишта, на којима јасно показује одлучност компаније да јача бренд Галенике који значи поверење, квалитет и иновативност. Предности снажног стратешког партнерства, као и фокус фармацеутске компаније на квалитет производа, раст портфолија у складу са потребама корисника и планирање унапред, доприносе поверењу у поузданост компаније Галеника која је већ 78 година верна здрављу и посвећена људима.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТО ЈЕ НОЋНА МОРА Један гест на састанку Путина и Си Ђинпинга изазвао панику у САД

"ТО ЈЕ НОЋНА МОРА" Један гест на састанку Путина и Си Ђинпинга изазвао панику у САД

ПРИЈАТЕЉСКИ загрљај између руског председника Владимира Путина и кинеског председника Си Ђинпинга био је доказ колосалног стратешког пораза Сједињених Америчких Држава, рекао је аналитичар Херитиџ фондације Мајкл Пилсбери у интервјуу за Фокс њуз.

19. 05. 2024. у 07:15

КАКО ЈЕ КОСОВО И МЕТОХИЈА ДОБИЛО ИМЕ? Различито порекло и велика симболка - назив користе САМО СРБИ

КАКО ЈЕ КОСОВО И МЕТОХИЈА ДОБИЛО ИМЕ? Различито порекло и велика симболка - назив користе САМО СРБИ

КОСОВО и Метохија веома су значајан део српске историје и традиције, али ретки су они који знају како је тако важно поднебље нашег постанка и идентитета добило име. Обе речи у називу нађе јужне покрајине имају различито порекло и велику симболику.

18. 05. 2024. у 11:47

Коментари (0)

ЛЕТОВАЊЕ ОД 380 ЕВРА: Хит понуда - авионом на 8, 11 или 12 дана на овој дестинацији (ФОТО)