РЕНЕСАНСА ЖЕЛЕЗНИЧКОГ САОБРАЋАЈА? Први пут тестиран воз који лебди на обичним шинама (ВИДЕО)

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

13. 03. 2024. у 22:00

ИТАЛИЈАНСКА компаније „АјронЛев“ (IronLev) први пут је тестирала технологију магнетне левитације на традиционалној железничкој инфраструктури, тврдећи да је открила решење које не захтева скупо прилагођавање пруга.

РЕНЕСАНСА ЖЕЛЕЗНИЧКОГ САОБРАЋАЈА? Први пут тестиран воз који лебди на обичним шинама (ВИДЕО)

Фото принтскрин YouTube Ironlev Official

Компанија је снимак теста приказала на сајму „Лет Експо 2024.“ у регији Венето. Снимак приказује прототип воза тешког једну тону који путује брзином од 70 километара на час на прузи у залеђу Венеције.

Технологија магнетне левитације ствара ваздушни јастук који физички одваја возило од стазе, смањујући трење, буку и вибрације, а тиме и потрошњу енергије и трошкове одржавања воза и инфраструктуре.

Кина је користи већ готово две деценије, али у ограниченом обиму. Бројне земље желе да развију мреже за возове базиране на технологији магнетне левитације, али њено усвајање коче високи трошкови и потреба изградње нове пружне инфраструктуре.

-Испитивање „АјронЛева“ представља први и једини случај примене магнетнке левитације на постојећој прузи, без измена и интеграције помоћних елемената, рекао је директор Института за механичку интелигенцију на „Скуола Супериоре Сант‘ Ане“ у Пизи Масимо Бергамаско.

У досадашњим тестовима магнетно поље стварало се уз подршку ад-хок инфраструктуре која се често састоји од калемова израђених од проводних материјала и укључује знатно веће трошкове него традиционалне железничке пруге.

-Неки наши конкуренти спровели су тестове на шинама које су посебно прилагођене возилима базираним на технологији магнетне левитације. Ми смо показали да наше возило може да левитира на постојећим шинама, рекао је Ројтерсу председник „АјронЛева“ Адриано Ђирото.

-То очигледно значи да је употреба наше технологије једноставна, додао је Ђирото.

Циљ „АјронЛева“ је да за неколико година развије пробно возило које ће бити тешко до 20 тона и које ће моћи да развије брзину до 200 километара на час, напоменуо је он.

Технологија се већ користи у пракси, у померању тешких прозора и дизалица и превозу терета у индустријским погонима.

sputnikportal.rs

БОНУС ВИДЕО - ДР Новости: Када треба почети са анти-аге рутином

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
УЖАС НА ДУНАВУ: Сударила се два брода, има мртвих, трага се за несталима

УЖАС НА ДУНАВУ: Сударила се два брода, има мртвих, трага се за несталима

ДВЕ особе су погинуле, а пет се води као нестало када су се два брода сударила на Дунаву, код мађарског града Вероце, око 50 километара северно од Будимпеште, саопштила је данас полиција.

19. 05. 2024. у 12:04

КО ЈЕ ЦРВЕНИ КОМАНДАНТ? Једини Србин генерал Црвене армије - Лењин му био захвалан, страдао од Стаљинове руке (ФОТО)

КО ЈЕ ЦРВЕНИ КОМАНДАНТ? Једини Србин генерал Црвене армије - Лењин му био захвалан, страдао од Стаљинове руке (ФОТО)

ИСТОРИЈА Совјетског Савеза, светске суперсиле 20. века, упамтила је бројне хероје, борце, официре који су својим јунаштвом и резултатима задивили свет. У периоду када се СССР тек стварао и уздизао, значајан помена био је и допринос једног Србина, Данила Срдића (1896-1937), првог и јединог Србина који је био генерал Црвене армије. Ово је његова прича.

20. 05. 2024. у 11:53

Коментари (0)

НЕВЕРОВАТНО! Жељко Обрадовић о циркусу који следи, 0:6 против Сферопулоса, инциденту Нанели - Лазаревић...