НОВО НАУЧНООТКРИЋЕ: Површинске ране на кожи нису само површинске, оне су опасност за још један систем органа у телу

Предраг Стојковић

25. 04. 2024. у 23:46

НОВО истраживање открива опсежне последице рана на кожи на опште здравље, превазилазећи њихов утицај на нивоу коже и сугеришући директан утицај на здравље црева.

Фото: Д. Дозет

У тој студији, која је променила досадашњи начин посматрања кожних рана и коју су водили научници са Универзитета Калифорније у Сан Дијегу, откривена је директна веза између оштећења коже и промена у микробиому црева.

Заштитне баријере тела, које укључују кожу, црева и плућа, ослањају се на епителна ткива да би се заштитиле од спољашњих претњи. Свако кршење ових баријера може изазвати значајне последице, показују открића америчких научника.

У овом пионирском експерименту, научници су направили мале резове на кожи мишева, пратећи накнадне промене у микробиомима њихових црева. Резултати су били запањујући, јер су повређени мишеви показали значајну промену у саставу микрофлоре, коју карактерише повећање штетних бактерија и смањење корисних.

Даља истраживања, укључујући генетске модификације код мишева за симулацију повреде коже без физичких рана, пружила су непроцењив увид у механизам који подупире везу између коже и црева. Повишени нивои ензима повезани са повредом ткива одражавају ефекте оштећења коже, погоршавајући стање црева као што је колитис.

Од посебног интереса било је запажање да су мишеви са индукованим колитисом искусили погоршане симптоме када су били изложени оштећењу коже или ензимским променама, наглашавајући замршен међуоднос између здравља коже и црева.

Значај ових нових открића не може се преценити.

Фото: Профимедиа

-Претходне студије су посматрале дисбиозу у цревном микробиому особа са инфламаторном болешћу коже, а претпостављало се да микроби у цревима утичу на кожу, напомињу аутори поменутог истраживања, које је објављено у часопису „Нејчер комјуникејшенс“.

Док је за потврду њихових резултата оправдано даље истраживања на људима импликације су дубоке, нудећи неочекивани увид у сложену везу између болести коже и црева.

Нова револуционарна студија доводи у питање конвенционално разумевање здравља коже и црева и отвара пут новим приступима за разумевање и решавање различитих здравствених стања, пренео је „Сајенс алерт“.

sputnikportal.rs

БОНУС ВИДЕО - РУСКИ БОМБАРДЕРИ У АКЦИЈИ: Борбена мисија у правцу јужног Доњецка

ЗЕЛЕНСКИ САЗВАО ЧИТАВ ГЕНЕРАЛШТАБ: Издао хитно наређење, тек сада следи хаос на фронту у Украјини

УКРАЈИНСКИ председник Владимир Зеленски хитно је сазвао састанак са високо позиционираним званичницима Генералштаба и војске због ситуације на фронту, наводи британски експерт Александар Меркурис на свом блогу на Јутјубу.

04. 05. 2024. у 20:06