СВЕ СМО БЛИЖИ КВАНТНОМ ИНТЕРНЕТУ? Револуционарно откриће научника са "Калтека" и Насе

24. 12. 2020. у 23:40

КВАНТНА телепортација је пренос квантних стања са једног места на друго. Реч је о тренутном транспорту јединица квантних информација, које се називају кубитима, на удаљеност од 44 километра брже од брзине светлости.

СВЕ СМО БЛИЖИ КВАНТНОМ ИНТЕРНЕТУ? Револуционарно откриће научника са Калтека и Насе

Фото: ЕПА

Кубит је квантни аналог бита. Односно, кубит, попут бита, садржи информације о два различита стања, са вредностима 0 и 1.

Овај пренос је извршен коришћењем квантног преплитања, где су две честице повезане тако да се информације које се деле са једном деле тачно са другом у исто време. Ова чињеница претпоставља да квантно стање сваке честице зависи од стања друге, чак и ако су удаљене.

Стручњаци са Калифорнијског технолошког института „Калтек“, Насе и „Фермилаба“ извели су експеримент. Конкретно, изградили су повезани систем између две лабораторије које су удаљене 44 км.

- Желели смо да дамо замајац за ову врсту истраживања и предузмемо важне кораке на путу ка реализацији праве апликације за квантну комуникацију и мрежи и тестирању основних идеја из физике“, рекао је за „Мадерборд“ Панајотис Спензурис, шеф Квантног научног програма у „Фермилабу“

- Људи на друштвеним мрежама питају да ли би требало да се пријаве за квантног интернета провајдера (наравно у шали). Поносни смо што смо постигли ову прекретницу на одрживим системима квантне телепортације са високим перформансама. Резултати ће се додатно побољшати надоградњама система које очекујемо да довршимо до другог квартала 2021“, рекла је Марија Спиропулу, професорка физике на „Калтеку“.

Квантни рачунари су способни да изврше прорачуне готово 100 билиона пута брже од најмоћнијег суперрачунара на свету. Тимови са Универзитета за науку и технологију Кине, као и „Гугл“, успели су да постигну такве подвиге.

Ипак, ова ехнологија још увек није достигла тачку у којој се може применити и засад је ограничена на тестирање ове врсте, али већ се планира много тога. Тако америчко Министарство енергетике планира да изгради квантну мрежу између својих лабораторија у свим државама.

Ово откриће, које се састоји од квантне телепортације, поставља темеље квантне интернет услуге, што би био велики напредак за рачунарство, јер су квантни комуникациони системи бржи и сигурнији од уобичајених мрежа захваљујући употреби фотона – које није могуће хаковати уместо рачунарског кода.

(Спутњик.рс)

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00