"ИЗБОРНА КАМПАЊА У ХРВАТСКОЈ ТРАЈЕ ВЕЋ МЕСЕЦИМА": Стручњаци нису оптимистични - Главне теме биће корупција и безбедност

Дејана Калинић
Дејана Калинић

06. 03. 2024. у 10:37

ИАКО званично није почела, кампања уочи парламентарних избора у Хрватској, који ће, како се очекује, бити одржани крајем априла или у мају, траје месецима, а аналитичари истичу да ће она бити негативна и да ће две главне теме бити корупција и безбедност.

ИЗБОРНА КАМПАЊА У ХРВАТСКОЈ ТРАЈЕ ВЕЋ МЕСЕЦИМА: Стручњаци нису оптимистични - Главне теме биће корупција и безбедност

Фото: пиксабеј

Бирачима, сматрају, ипак треба понудити конкретан садржај.

- Људи ипак желе да чују садржај, желе да чују шта је то ново што се нуди и који се то људи нови нуде за које би били уверени да ће заиста и остварити оно што обећају. Много је обећања и прича о томе како ће се нешто променити, а да заправо нисмо уверени да су чак у то уверени и они који то презентују - каже професор Смиљана Лајнерт Новосел са Факултета политичких наука, преноси ХРТ.

Истраживања показују, наиме, да негативна кампања не доноси ништа добро.

- Негативна кампања врло често, код нас у чак 90 одсто случајева, негативно се одражава на онога ко ју је покренуо, односно тај губи изборе. Наши људи не подржавају такав вид кампање. Код нас негативна кампања, а тако је и у свету, смањује излазност на изборе - рекао је Предраг Харамија са ЗШЕМ-а, што је скраћеница за "Најбољег високог образовања за економију и менаџент" у Загребу.

Аналитичар комуникологије Јерко Трогрлић упозорио је да негативна кампања траје континуирано.

- И ако је са свих страна, она доказано увек и по правилу делује негативно по излазност, тако да мислим да она као таква, а траје већ неко време, колико год опозиција мислила да јој је довољна, мислим да није и да ће им разбити излазност - навео је Трогрлић.

Важну улогу у овој кампањи имаће и друштвене мреже, али оне, слажу се аналитичари, нису кључне.

- Постоји Тик-ток, Инстаграм, постоје те мреже за оне који су креативнији који ће на тај начин покушати да дођу до неке публике која иначе није та која гледа мејнстрим медије, али, нажалост по њих, та публика и није та која најчешће излази на изборе - каже Трогрлић.

Харамија указује да "људи нису наивни" када је реч о друштвеним мрежама.

- Схватили су да је интернет препун дезинформација, да је врло тешко разликовати истину од лажи и немају толико поверење - каже Харамија.

(Танјуг)

БОНУС ВИДЕО: У ишчекивању Асанжа

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Две звезде – једно спектакуларно вече!  Да загреје и преокрене будућност

Две звезде – једно спектакуларно вече! Да загреје и преокрене будућност

Рефлектори српске престонице синоћ су били уперени у две звезде - легендарног Здравка Чолића и заиста јединствену, потпуно нову звезду међу уређајима за загревање дувана - Плоом! У препуној хали 5 Београдског сајма, пред више од 1.500 људи и уз добро познате хитове као што су "Ти си ми у крви", "Чија је оно звезда“ и "Тебе чувам за крај", ЈТИ, прва и једна од највећих јапанских инвестиција и цигаретна копанија број један у Србији, лансирала је Ploom X Advanced - најсавременији уређај за загревање дувана са иновативном и јединственом HeatFlow технологијом усавршеном у Јапану.

10. 05. 2024. у 16:45

Коментари (0)

Две звезде – једно спектакуларно вече!  Да загреје и преокрене будућност