ОДЗВОНИЛО ЈЕ БЕНЗИНЦИМА И ДИЗЕЛАШИМА? Директива у Бриселу задаје огромну главобољу возачима

Уклапајући се у општи тренд покушаја да се смањи избацивање угљен-диоксида у атмосферу, ЕУ је својевремено донела директиву која је задала велику главобољу возачима широм Старог континента.

ОДЗВОНИЛО ЈЕ БЕНЗИНЦИМА И ДИЗЕЛАШИМА? Директива у Бриселу задаје огромну главобољу возачима

Фото: Горан Чворовић

Пре годину и по, у јуну 2022, земље чланице су се договориле о спровођењу тзв. "пакета 55" који подразумева смањивање емитовања гасова који изазивају ефекат "стаклене баште" за 55 одсто до 2030. године у односу на тадашње норме.

То се односило и на аутомобиле и камионете који су, према статистици, кривци за 15 одсто избаченог угљен-диоксида у ваздух који дишемо. Европски савет и ЕП пронашли су заједнички језик на исту тему у октобру 2022, а мера је усвојена у марту прошле године.

Конкретно, до 2021. године лимит избацивања штетних гасова износио је 95 грама по километру за аутомобиле и 147 грама за камионете, а 2030. године биће више него преполовљен. До тада се из саобраћаја постепено избацују најстарија возила и велики загађивачи. Највећи број земаља ЕУ увео је постепено приближавање овим мерама, кроз вињете и друге ознаке, зависно од годишта аутомобила.

Занимљиво је да су у Француској власти желеле да до 1. јануара ове године, што је рок који је већ истекао, потпуно забране возила на дизел погон у 11 највећих градова, а да слична судбина задеси половне бензинце 2026. који не испуњавају најновије норме. То је протекле године довело до огромних залиха нових дизел возила која није имао ко да купи, док се на хибриде чекало и по годину дана.

Ипак, због економске кризе, власти су биле приморане да повуку ручну кочницу и с параграфима крену у рикверц. Не само да ће дизели наставити да се котрљају улицама француске престонице, већ је за годину дана, до 1. јануара 2025. године, померено искључивање дизел возила регистрованих између 2006. и 2010. године, као и бензинаца који су први пут ступили на асфалт између 1997. и 2005. Процењује се да се то односи на око 380.000 возила. Остали ће и даље моћи да циркулишу.

ЕУ је, такође, одлучила да 2035. године у потпуности укине емисију угљен-дикоскида из нових аутомобила, што значи да ће се од тог датума, теоретски, надаље, престати с производњом "термичких" возила, односно кола на дизел и бензински погон, а да ће из производних погона излазити само хибридни и електрични аутомобили. То поставља многобројна питања, од тога где ће се струјом пунити ти аутомобили, преко дилеме како ће просечан грађанин моћи да купује ова прескупа возила, до главобоље где ће се организовати "гробља" аутомобила. Имајући у виду досадашња искуства, није искључено да та мера, као и претходне, закасни. Они произведени раније, имаће право да учествују у саобраћају и после тог датума.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ИЗГЛЕДА 30 ГОДИНА МЛАЂЕ Невероватна трансформација након пластичне операције у Турској, пљуште коментари (ФОТО)

"ИЗГЛЕДА 30 ГОДИНА МЛАЂЕ" Невероватна трансформација након пластичне операције у Турској, пљуште коментари (ФОТО)

ПЛАСТИЧНИ хирурзи у Турској извршили су невероватну трансформацију лица мушкарца - толико да неки људи верују да сада изгледа "30 година млађе".

01. 06. 2024. у 10:46

ВАЖНА ОДЛУКА СТУПА НА СНАГУ 15. ЈУНА: Возачи електричних тротинета моћи ће да учествују у саобраћају само под једним условом

ВАЖНА ОДЛУКА СТУПА НА СНАГУ 15. ЈУНА: Возачи електричних тротинета моћи ће да учествују у саобраћају само под једним условом

МУП Републике Србије издао је саопштење у коме се наводе обавезе возача електричних тротинета, а од 15. јуна моћи ће да учествују у саобраћају само под условом да имају одговарајућу налепницу.

01. 06. 2024. у 10:30

Коментари (0)

ПОМРАЧЕЊЕ УМА РУСКОГ ТЕНИСЕРА: Ролан Гарос овакво дивљање не памти (ФОТО/ВИДЕО)