АЛАРМАНТНО УПОЗОРЕЊЕ НАУЧНИКА: Корона прети да уништи човечанство, последице ће се осећати и након завршетка пандемије

03. 02. 2021. у 16:18

НАУЧНИЦИ су објавили алармантно упозорење због потенцијалних штетних ефеката на плодност мушкараца које узрокује вирус корона који прети да уништи човечанство и након што се пандемија заврши.

Фото: Депоситпхотос

Истраживачи са Универзитета за науку и технологију Хуажонг у Вухану позивају на хитна истраживања дугорочних последица инфекције ковид 19 на плодност мушкараца због појаве многобројних доказа о смањеној покретљивости сперматозоида, мањем броју сперматозоида и оштећењу тестиса.

- Сматрамо да је потребно хитно праћење стања мушких пацијената заражених вирусом корона током опоравка - рекли су микробиолог Ју Тиан и репродуктивни биолог Ли-куан Жоу.

САРС-КоВ-2, вирус који узрокује болест ковид 19, улази у људско тело путем ензима који је присутан у бројним виталним органима, укључујући плућа, срце, бубреге и црева. То их оставља подложнима значајним оштећењима јер се вирус ту настани и почиње неконтролисано да се умножава.

Рецептор ензима налази се у респираторном, дигестивном, циркулацијском, неуролошком и потенцијално чак и у мушком репродуктивном систему. Прелиминарне студије утврдиле су присуство вируса у узорцима сперме пацијената оболелих од ковида 19.

Истраживачи са немачког и иранског универзитета извештавају о директним доказима о оштећењу тестиса након инфекције короном. Они су открили маркере упале у узорцима ткива 84 пацијента са ковидом 19 од укупно 189 узорака.

Тимови су тестирали квалитет сперме и тражили знаке оксидативног стреса код пацијената. Открили су да су упала и ћелијски стрес двоструко јачи код оболелих од ковида 19 од контролне групе.

Забрињавајуће је да су сперматозоиди заражених пацијената три пута спорији, а такође је и сам број сперматозоида био драматично нижи.

- Ови ефекти на ћелије сперме повезани су са нижим квалитетом сперме и смањеним потенцијалом плодности - казао је лидер тима истраживача Бехзад Хајизадех Малеки.

- Иако су ови ефекти показали тенденцију да се временом побољшају, они су остали значајно повећани код пацијената са короном, а размера ових промена такође је повезана са тежином болести - додао је.

Ако се ови налази потврде и поткрепе додатним истраживањима, то прети да се усагласи са постојећим кризама плодности у многим западним земљама. Ситуацију ће вероватно погоршати и несигурна економска ситуација у којој претња глобалном рецесијом и даље виси у ваздуху, преноси РТ.

(Спутњик.рс)

ЗАХАРОВА ЗАПРЕТИЛА: Зажалићете

РУСИЈА ће анализирати ограничења која је Пољска увела на кретање руских дипломата на њеној територији и предузети узвратне мере, изјавила је данас портпарол руског Министарства спољних послова Марија Захарова.

27. 05. 2024. у 18:27

„ЖОГО БОНИТО“ ЗА МАЛОГ ОГИЈА: „Дечак лептир“ наставља борбу уз подршку хероја из Суперлиге хуманости

ФОНДАЦИЈА Моззарт за сваки погодак у домаћем првенству издваја 10.000 динара, а најбољи играч априла Винисијус Мело усмерио хуманитарни фонд за лечење Огњена Бојковића

24. 05. 2024. у 16:00

МОМАК НА МАТУРУ ДОШАО ОБУЧЕН КАО БАКА: Са њим дошли и унуци - Ја сам их отхранила! (ВИДЕО)

МОМАК НА МАТУРУ ДОШАО ОБУЧЕН КАО БАКА: Са њим дошли и "унуци" - "Ја сам их отхранила!" (ВИДЕО)

МОМАК из Бијељине насмејао је регион када је на матурској вечери Пољопривредне и медицинске школе, за разлику од својих вршњака, дошао у нешто необичнијој одећи.

27. 05. 2024. у 09:15