ОДЛИЧНА САРАДЊА СА КИНЕСКИМ КОМПАНИЈАМА У ИЗГРАДЊИ ПУТЕВА И ПРУГА Весић: Постоји велики простор за додатни развој

Милица Шкорић
Милица Шкорић

06. 05. 2024. у 09:17

МИНИСТАР грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас, уочи посете кинеског председника Си Ђинпинга Београду, да Србија и Кина одлично сарађују у области инфраструктуре, будући да кинеске компаније раде на чак осам пројеката у друмском и неколико у железничком саобраћају, као и на пројекту "Чиста Србија".

ОДЛИЧНА САРАДЊА СА КИНЕСКИМ КОМПАНИЈАМА У ИЗГРАДЊИ ПУТЕВА И ПРУГА Весић: Постоји велики простор за додатни развој

Фото: Министарство

Весић је за РТС рекао и да постоји значајан простор за унапређење сарадње, посебно у домену иновативних решења за управаљање великим саобраћајним системима у Србији, истичући да је посета кинеског председника велика дипломатска победа председника Вучића и наше земље.

Међу осам пројеката у друмском саобраћају навео је деоницу ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, која ће бити завршена ове године, као и део од петље Дивци до Ваљева.

Кинески партнери граде и Дунавски коридор, укупне дужине 68 километара, на којем ће првих 35, а можда и 40 километара бити пуштено у саобраћај у септембру ове године, док ће комплетна брза саобраћајница бити завршена наредне године, годну и по дана пре рока, додао је Весић.

Такође, пројекти на којима су ангажоване кинеске фирме су и Фрушкогорски коридор, дужине 47 километара, који ће бити завршен 2026. године, брза саобраћајница Београд – Зрењанин – Нови Сад, као и брза саобраћајница од Бачког брега на граници са Мађарском, до Српске Црње на румунско-српској граници.

Набројао је и два пројекта у Београду која ће бити реализована уз помоћ кинеских фирми – градски тунел од Карађорђеве улице скоро до самог Панчевачког моста, као и нови Савски мост.

- Ми ћемо са кинеском компанијом ЦРБЦ наставити да градимо аутопут ка Црној Гори, од Пожеге до Бољара и то ће бити први аутопут који ће се градити концесијом, што значи да је комплетна инвестиција финансирана од стране кинеских партнера. Са кинеским партнерима преговарамо и око брзе саобраћајнице ’Карађорђе’, од аутопта Београд – Ниш, до аутопута Милош Велики, кроз Шумадију - истакао је министар.

Када је реч о железничком саобраћају, најважнији пројекат је брза пруга Нови Сад – Суботица, на којем се радови одвијају и брже од предвиђене динамике, као и пројекат Београдског метроа.

Весић је истакао да ће пруга од Новог Сада до Суботице бити завршена више од годину дана пре рока, односно до 30. јула, након чега следи сертификација за стандарде ЕУ, коју ће у августу извршити фирма из Холандије, да би затим Дојче бан обавио технички пријем пруге.

- У октобру ћемо моћи да кренемо са пробама на прузи. Станице и објекти поред пруге радиће се до новембра, како би крајем новембра или почетком децембра био успостављен редован железнички саобраћај између Београда и Суботице. Између два града ће се путовати 80 минута, што ће развити тај део Србије - рекао је Весић.

Додао је да је Србија купила и пет кинеских брзих возова, од којих је први стигао у земљу, како би био отпремљен у Чешку ради прилагођавања стандардима ЕУ. 

Весић је подсетио да је још када је постао министар саобраћаја истакао да ће посебну пажњу посветити железници, јер је то, истиче – будућност Србије.

- Подаци да ће се од Београда до Врбаса путовати 53 минута, а од Бачке Тополе до Београда 64 минута, довољно говоре колико ће та пруга омогућити долазак инвестиција, развој локалног туризма и бизниса, већу мобилности становништава - рекао је Весић и додао да ће мађарски партнери свој део пруге, од границе до Будимпеште завршити до краја 2026. године, па ће се између главних градова Србије и Мађарске путовати мање од три сата.

Најавио је и градњу брзе пруге од Београда ка Нишу, која се финансира средствима Европске уније, која ће се наставити ка Скопљу, Солуну и Атини.

- Већ радимо од Ниша 23 километра према Брестовцу, а конкурисали смо за средства Европске уније за обнову пруге Брестовац – Прешево – Скопље. Даље ће се градити пруга од Скопља до Солуна, па ће за неколико година најдужа брза пруга, дуга чак 1.521 километар, спајати цео Западни Балкан, од Будимпеште до Атине, а највећим делом пролазиће  кроз Србију - истакао је Весић и додао да очекује разговоре о градњи пруге кроз Бугарску према Турској.

- Србија ће постати транзитни саобраћајни центар Европе и моћи ћемо итекако да живимо од тога - подвукао је министар.

Најавио је и обнову 2.000 километара регионалних пруга, међу којима су пруге Краљево – Сталаћ – Рудница са одвојком за Нови Пазар, три пруге у Банату, деоница Рума – Шабац, као и неколико пруга на истоку Србије. Такође, рекао је и да ускоро треба да почне пројектовање пруге Крагујевац – Краљево – Чачак – Пожега – Ужице.

- У будућности ћемо још више напора уложити у развој железнице, јер је то еколошки вид превоза, знатно већег капацитета - појаснио је министар.

Простор за даљи развој сарадње са Кином итекако постоји, навео је Весић и указао да се то пре свега односи на прелазак на модел висококвалитетног развоја инфраструктуре, што подразумева паметне ауто-путеве, управљање транспортмим системима, као и у области вештачке интелигенције, иновативних решења, електричних аутомобила…

- Велики је простор за сарадњу са Кином, као и са компанијама из дрзгих земаља, јер је Србија отворена за све земље, јер је политика председника Александра Вучића да у Србији раде сви који могу да допринесу развоју земље - рекао је министар.

Весић је истакао и да је посета Си Ђинпинга Београду велика дипломатска победа Србије и доказ угледа председника Александра Вучића, јер кинески председник за осам година долази други пут у Србију, што није случај са развијенијим и већим земљама.

БОНУС ВИДЕО: СВЕЧАНО СПОЈЕН ПОСЛЕДЊИ ДЕО КОЛОСЕКА - Завршена церемонија на прузи Нови Сад-Суботица

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТО ЈЕ НОЋНА МОРА Један гест на састанку Путина и Си Ђинпинга изазвао панику у САД

"ТО ЈЕ НОЋНА МОРА" Један гест на састанку Путина и Си Ђинпинга изазвао панику у САД

ПРИЈАТЕЉСКИ загрљај између руског председника Владимира Путина и кинеског председника Си Ђинпинга био је доказ колосалног стратешког пораза Сједињених Америчких Држава, рекао је аналитичар Херитиџ фондације Мајкл Пилсбери у интервјуу за Фокс њуз.

19. 05. 2024. у 07:15

КАКО ЈЕ КОСОВО И МЕТОХИЈА ДОБИЛО ИМЕ? Различито порекло и велика симболка - назив користе САМО СРБИ

КАКО ЈЕ КОСОВО И МЕТОХИЈА ДОБИЛО ИМЕ? Различито порекло и велика симболка - назив користе САМО СРБИ

КОСОВО и Метохија веома су значајан део српске историје и традиције, али ретки су они који знају како је тако важно поднебље нашег постанка и идентитета добило име. Обе речи у називу нађе јужне покрајине имају различито порекло и велику симболику.

18. 05. 2024. у 11:47

Коментари (0)

СРПСКА КОШАРКА ТУГУЈЕ: Преминуо један од двојице тренера који су све освојили са репрезентацијом