OD LOKALA DO HALE OD 30.000 KVADRATA: "Vitorog" počeo kao prodavnica, pa postao uspešan proizvođač
MALA prodavnica nameštaja, otvorena početkom devedesetih u Novom Sadu, u vlasništvu bračnog para iz Novog Sada Milana i Zvezdane Marijanac, "Vitorog", danas može da se pohvali sopstvenom proizvodnjom na više od 30.000 metara kvadratnih. Stalno budni u poslovanju, spremili se za drugi talas krize. Priželjkuju i žig "Čuvarkuća" u akciji "Stvarano u Srbiji" Privredne komore Srbije.
- U godinama za nama, značajniji poslovni uspeh "Vitorogov" bio je uspešno pokretanje nezavisnih, zdravih i uspešnih proizvodnih pogona, koji su nam obezbedili sigurno snabdevanje robom - kaže Stana Marijanac, direktor marketinga u ovoj kompaniji. - To je polazna osnova za dalji razvoj mreže prodaje i rast kompanije. Pored prodaje nameštaja, tako smo postali i proizvođači! Poslovanje u proizvodno-prodajnim kompanijama je veoma kompleksno. Dodajte tome postprodajne usluge i zaokružili ste više posebnih delatnosti pod jedan krov.
Na pitanje šta je bilo najteže u započinjanju proizvodnje nameštaja, u kompaniji navode veliku potražnju na koju nisu odmah mogli da odgovore i manjak stručnog kadra, posebno kada je "Vitorog" počeo sa proizvodnjom. Ti problemi su rešeni kreditima i podsticajnim programima. Kao prekretnicu za dobro poslovanje firme Stana Marijanac navodi više faktora koji su znatno uticali na poslovanje.
- Dobra analiza i poznavanje domaćeg tržišta, te donošenje dobrih poslovnih odluka u kontinuitetu, zatim predstavljanje na većem izložbeno-prodajnom prostoru Novosadskog sajma, pokretanje prve proizvodnje 2010. godine, otvaranje sopstvenog izložbenog prostora i širenje tržišta van Novog Sada - ističe Stana. - Nizale su se dodatne poslovne odluke o pokretanju ostalih proizvodnji, kupovini fabrike i postavljanje sistema poslovanja, širenje prodajne mreže, da bismo danas bili tu gde jesmo.
Od izbijanja pandemije u martu 2020. godine, kompanija se ozbiljno pozabavila analizama tržišta i zaštitom, kako zaposlenih, tako i kupaca, što je rezultiralo primenom svih preventivnih mera protiv širenja virusa, ali i privremenim obustavljanjem dela proizvodnje. Akcije kriznog menadžmenta, ali i paketi mera državne pomoći pomogli su da prevaziđu taj period ali i da su spremni za jesen i eventualno pogoršanje epidemiološke situacije.
POSLUJU I VAN GRANICA SRBIJE
OBEZBEĐUJUĆI celokupan proces proizvodnje od sirovine preko projektovanja do gotovog proizvoda, "Vitorog" se bavi proizvodnjom tapaciranog, pločastog, nameštaja po meri, nameštaja od masiva sa furnirnicom i lakirnicom kao i proizvodnjom dušeka. Uspeli su da posao prošire i van granica naše zemlje.
- Krizni menadžment je na dnevnom nivou pratio razvoj situacije, obavio više analiza, te kreirao niz mera koje bi pomogle da se prevaziđu posledice eventualne obustave poslovanja - navodi Stana Marijanac. - Redovno se informišemo o predviđenim paketima mera državne pomoći, olakšicama, moratorijumu u otplati kredita, pratimo izveštavanje Privredne komore Srbije, kao i različite stručne skupove. Paketi mera, uz olakšice države, uz dobre poteze menadžmenta i vlasnika, nakon pokretanja poslovanja, dali su odlične rezultate i time se značajno olakšalo vraćanje u normalne tokove poslovanja u većini segmenata. Od ponovnog izbijanja drugog talasa epidemije, primenili smo sve propise, maksimalno zaštitili svoje zaposlene i preduzeli preventivne mere. Teže se posluje, ali smo se prilagodili i već pripremili mere za slučaj značajnijeg produbljivanja krize predstojeće jeseni i zime.
Firma planira da nastavi sa širenjem tržišta i zapošljavanjem dodatne radne snage, kako u proizvodnji, tako i u logistici, prodaji i postprodaji.
- Želimo da motivišemo naše ljude, da ipak ostanu ovde u Srbiji i da kod nas mogu da dobiju dobar i siguran posao - kaže Marijanac.
Preporučujemo
Dve zvezde – jedno spektakularno veče! Da zagreje i preokrene budućnost
Reflektori srpske prestonice sinoć su bili upereni u dve zvezde - legendarnog Zdravka Čolića i zaista jedinstvenu, potpuno novu zvezdu među uređajima za zagrevanje duvana - Ploom! U prepunoj hali 5 Beogradskog sajma, pred više od 1.500 ljudi i uz dobro poznate hitove kao što su "Ti si mi u krvi", "Čija je ono zvezda“ i "Tebe čuvam za kraj", JTI, prva i jedna od najvećih japanskih investicija i cigaretna kopanija broj jedan u Srbiji, lansirala je Ploom X Advanced - najsavremeniji uređaj za zagrevanje duvana sa inovativnom i jedinstvenom HeatFlow tehnologijom usavršenom u Japanu.
10. 05. 2024. u 16:45
VEĆ OD 380 EVRA: Evo kako da posetite ovu egzotičnu destinaciju za malo para i to na 8, 11 ili 12 dana avionom
MESTO gde pustinjski pejzaži oživljavaju avanturistički duh, a Sredozemno more poziva na potpuno opuštanje.
13. 05. 2024. u 11:46
AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNjIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!
Spremite se za putovanje kroz tamni podzemni svet za koji do sada niste znali.
09. 05. 2024. u 11:33
Komentari (1)