MINISTARSTVO GRAĐEVINE: Brže do obilaznice oko Užica
Počeli su decenijama ičekivani radovi na izgradnji obilaznice oko Užica, rekla je gradonačenica Jelena Raković Radivojević, naglasivši da će ceo projekat koštati oko 30 milioa evra.
- Završena je izgradnja kampa za radnike u naselju Volujac, na gradilištu je sve više ljudstva i mehanizacije, uređeni su pristupni putevi a u toku je postavljanje šipova za mostove na obilaznici dugoj malo manje od pet kilometara – rekla je gradonačelnica Užica.
Ovaj projekat, bezbroj puta započinjan i obustavljan, presudno je važan za rasterećenje saobraćaja u urbanistički uništenom gradu, u kome je normalno funkcionisanje saobraćaja odavno onemogućeno.
- Teretni saobraćaj biće izmešten iz grada, bezbednost svih biće povećana, a poboljšaće se stanje u vezi sa aerozagađenjem. Biće izgrađen novi most preko reke Đetinje povezujući stari magistralni put sa naseljem Sinjevac, a u planu je izgradnja još sesam mostova na obilaznici – dodala je gradonačelnica – Obilaznica oko Užica biće u perspektivi povetzana sa tunelom ispod Kadinjače i putem prema Republici Srpskoj. Bolji život Užičana, svih građana u Zlatiborskom okrugu, rast turizma i ekonomije biće dobre posledice ovog projekta.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prethodno je potvrdilo urbanistički projekat gradnje obilaznice oko Užica, čiji je investitor JP „Putevi Srbije“. Prema dokumentu koji je izradio „Institut za puteve“ AD Beograd, deonica dužine približno 4.8 kilometara počinje denivelisanom raskrsnicom „Surduk“, na spoju sa Zlatiborskim putem u mestu Surduk. Na kraku petlje Bajina Bašta - Užice projekat predviđa izgradnju galerije, a u zoni same denivelisane raskrsnice primenjena je i kružna raskrsnica.
Odmah pri početku pružanja trase, nakon denivelisane raskrsnice „Surduk“ predviđena je izgradnja mosta preko reke Đetinje dužine oko 260 metara.
Pred završetak pružanja nove saobraćajnice, predviđena je površinska trokraka raskrsnica na koju je priključen put koji vodi od Užica.
Brzina ove deonice projektovana je na 60 kilometara na čas, a gradiće se dve trake širine 3.25 metara.
Osim mosta preko reke Đetinje, radi prelaženja preko depresija terena duž trase saobraćajnice predviđeno je sedam mostovskih konstrukcija raspona od 20 do 130 metara.
Konstrukciju mosta preko Đetinje čini lučna konstrukcija sa rasponom od oko 180 metara i gredom koja je monolitno spojena sa lukom u središnjem delu.
– Asimetričan luk mosta je najoptimalnije rešenje kada se uzmu u obzir lokalni uslovi terena – piše u projektu obilaznice.
Izgradnja obilaznice oko Užica proglašena je projektom od nacionalnog interesa. U martu prošle godine potpisan je ugovor o projektovanju i izgradnji vredan 29.8 miliona evra sa kineskom kompanijom „Power construction corporation of China, Limited“.
Na proleće se očekuje izdavanje građevinske dozvole, a radovi bi prema ranijim najavama trebalo da budu završeni sledeće godine.
Preporučujemo
OPERA "DECA" ZA POČETAK JUGOSLOVENSKOG FESTIVALA: Ovako je i sa Šekspirom bilo (FOTO)
02. 11. 2023. u 18:01
ŠOK U UKRAJINI: Zelenski bi mogao da bude optužen, sve će biti poznato posle 20. maja
PREDSEDNIK Ukrajine Vladimir Zelenski bi mogao biti optužen za podrivanje demokratije u Ukrajini nakon što mu mandat istekne 20. maja.
19. 05. 2024. u 08:47
NjUJORK TAJMS: Rusi prešli severnu granicu takvom brzinom i snagom, Ukrajinci bili potpuno iznenađeni
OFANZIVA ruskih snaga na harkovskom pravcu pokazala se toliko brzom i snažnom da im oskudne odbrambene strukture Ukrajine nisu postale prepreka, a osiromašeni redovi ukrajinskih oružanih snaga nisu bili spremni da brane svoje položaje, piše Njujork tajms.
19. 05. 2024. u 07:38
KAKO JE KOSOVO I METOHIJA DOBILO IME? Različito poreklo i velika simbolka - naziv koriste SAMO SRBI
KOSOVO i Metohija veoma su značajan deo srpske istorije i tradicije, ali retki su oni koji znaju kako je tako važno podneblje našeg postanka i identiteta dobilo ime. Obe reči u nazivu nađe južne pokrajine imaju različito poreklo i veliku simboliku.
18. 05. 2024. u 11:47
Komentari (0)