НА ПРЕЛАЗУ ПРЕКО ДУНАВА УСКОРО БИ ТРЕБАЛО ДА ЗАПОЧНЕ ТЕМЕЉНА РЕКОНСТРУКЦИЈА: Ради се нови прилаз Панчевачком мосту

Ш.Маровић

21. 02. 2024. у 12:10

НА Панчевачком мосту ускоро би могли да почну први опсежни радови после много одлагања. Јавно предузеће "Путеви Србије" поднело је Министарству за заштиту животне средине захтев за давање сагласности на Студију о процени утицаја на животну средину пројекта рушења и изградње прилазних конструкција на десној обали. Овај прелаз преко реке годинама је у веома лошем стању, а комплетна обнова није могућа пре изградње моста на Ади Хуји.

НА ПРЕЛАЗУ ПРЕКО ДУНАВА УСКОРО БИ ТРЕБАЛО ДА ЗАПОЧНЕ ТЕМЕЉНА РЕКОНСТРУКЦИЈА: Ради се нови прилаз Панчевачком мосту

Саобраћајница преко Дунава, Фото Анђела Стевановић Живковић

Како се наводи у документу, предложено је и рушење постојећих конструкција, а према приказаном динамичком плану, укупно трајање радова на пројекту износи чак 1.314 дана, односно више од 3,5 година. Пројекат предвиђа радове прво на узводној, а затим на низводној конструкцији, како би се саобраћај одвијао без већих измена. У плану је најпре изградња нових привремених рампи, затим рушење постојећих конструкција по фазама и на крају изградња нових, које ће се такође радити парцијално.

Прилазне конструкције мосту преко реке Дунав, на десној страни изграђене су у периоду од 1960. до 1964. године и састоје се од два низа независних, преднапрегнутих мостова. Узводни, десни мост за смер од Панчева ка Београду и низводни, леви мост за контрасмер. Идејним пројектом је у зони укрштања прилазних конструкција са Дунавском улицом, у дужини од 132 метра предвиђено измештање канализационог колектора општег система како би се избегла конфликтна тачка са стубом прилазне конструкције.

Саставни део Идејног пројекта за рушење и изградњу прилазних конструкција су и пројекти привремених рампи за потребе преусмеравања саобраћаја приликом изградње прилазне конструкције. Како је наведено у пројекту који је коштао 100 милиона динара, а који је израдила фирма МХМ Projekt Novi Sad, новопројектоване мостовске конструкције се састоје од девет независних целина.

- Главни правац се може поделити на узводну и низводну конструкцију које се састоје од четири, односно три независне дилатацијске целине. У склопу пројекта се налазе и две рампе, рампа три уз низводну конструкцију и четири уз узводну конструкцију.

Мање реконструкције на Панчевачком мосту извођене су небројено пута, о чему је наш лист извештавао. Поправке су углавном биле на тротоарима, ојачању премосника, као и попуњавању ударних рупа. Ипак, о трајној реконструкији, иако је често било речи и од ресорног министарства, још увек се не размишља. Иако је било најављивано да би уређење "Панчевца" мого почети и пре завршетка радова на новом мосту код Аде Хује, то по свему судећи неће бити могуће. Надлежност има Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и ЈП "Путеви Србије".

Све чешћи инциденти

КАКО је наш лист небројено пута писао, на Панчевачком мосту претходних година дешавали су се разни саобраћајни инциденти, неретко и са смртним исходом.

Тако су 2018. године на овој ћуприји живот трагично изгубили отац и ћерка Мирко Р. (70) и Весна Р. (47), када су после судара слетели са моста, са висине од 15 метара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
УЖАС НА ДУНАВУ: Сударила се два брода, има мртвих, трага се за несталима

УЖАС НА ДУНАВУ: Сударила се два брода, има мртвих, трага се за несталима

ДВЕ особе су погинуле, а пет се води као нестало када су се два брода сударила на Дунаву, код мађарског града Вероце, око 50 километара северно од Будимпеште, саопштила је данас полиција.

19. 05. 2024. у 12:04

Коментари (0)

ДОСТА СА ЛАЖИМА! Црвена звезда објавила комплетан снимак и детаље разговора који су претходили тучи Нанели - Лазаревић! (ВИДЕО)