ЗА ПЕТ МИНУТА ОТКРИВА ДО 35 ЧЕСТИЦА: Научници направили апарат који у ваздуху детектује изазивач короне

В. Н.

02. 08. 2023. у 12:08

НАУЧНИЦИ Универзитета Вашингтон у Сент Луису у Мисурију конструисали су уређај који може да открије у ваздуху присуство вируса који изазива ковид 19 за свега неколико минута.

Фото: Shutterstock

Како преноси Science news, апарату, мало већем од тостера, потребно је пет минута да открије седам до 35 вирусних честица по литру ваздуха, што је отприлике једнако "осетљиво" колико и тестови назалних брисева PCR.

- Овај детектор увлачи 1.000 литара ваздуха по минути, након чега се вируси помоћу "мини-циклона" хватају унутар апарата и концентришу за анализу. Неухваћени вируси у течности филтрирају се из ваздуха помоћу ХЕПА филтера причвршћеног на уређај. Након пет минута сакупљања, течност се пумпа у биосензор - рекао је један од научника са Универзитета Рајан Чакрабарти.

Он додаје да се унутар биосензора налазе нанотела која шиљатим протеинима хватају вирус у пролазу, након чега струја прође кроз нанотела, изазивајући оксидацију тирозинских аминокиселина у протеину шиљака или губитак електрона и тако уређај детектује оксидацију и сигнализира да је вирус присутан у ваздуху.

Да би тестирали детектор, истраживачи су послали уређај у станове две особе које су имале ковид 19 инфекције.

Међутим, потребно је превазићи још неколико препрека, међу којима и то да је апарат бучан као усисивач или као телефон док звони, што је превише гласно да би се апарат користио у канцеларијама или учионицама.

Science news додаје да је за израду детектора потребно између 1.400 и 1.900 долара у истраживачкој лабораторији, што значи да би апарат у прво време био нешто скупљи да би се користио у кућним условима, али да је могуће приуштити га за употребу у болницама, на аеродромима и другим јавним просторима.

Чакрабарти је истакао да постоји могућност да се у будућности конструишу слични апарати који би могли да открију и друге респираторне вирусе, као што је грип или респираторни синусни вирус.

Dolce Vita на обали Саве: Станови на овој локацији су за оне који живе своје снове

Можете ли да замислите лепоту свакодневице која почиње на обали Саве до које стижете лаганом шетњом кроз јединствену луксузну пешачку зону, а завршава се испијањем вина на вашој пространој тераси с погледом на реку или у врхунском ресторану до ког стижете пешке? У истом дану сте с лакоћом обавили посао, одрадили тренинг, уживали у куповини нових комада гардеробе најлуксузнијих брендова у непосредном комшилуку, а стигли сте и да са децом проведете време у зеленилу, јер се све што вам треба налази надохват руке.

14. 05. 2024. у 10:00

НОВАК ЂОКОВИЋ ТАЈНО У УРГЕНТНОМ ЦЕНТРУ: Ово су резултати прегледа после ударца флашом у главу!