ОПЕРА ЂАКОМА ПУЧИНИЈА У САРАЈЕВСКОМ НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ: "Мадам Батерфлај" у режији нашег Тадије Милетића
ПОСЛЕ пуних тридесет година, у сарајевском Народном позоришту 9. децембра је премијерно изведена опера "Мадам Батерфлај" Ђакома Пучинија, у режији нашег Тадије Милетића.
Пред препуном салом премијера и прва реприза, која је уследила два дана касније, су оставиле снажан утисак на публику, емотивном снагом и изванредним извођењем уметника. Представу су извели солисти и хор Опере НПС, чланови Балета НПС и Сарајевске филхармоније, којом је дириговао маестро Јосип Шего.
Тадија Милетић, који први пут режира у Сарајеву, а чије је редитељско мајсторство препознато на бројним сценама, поново је доказао своју способност да споји класичну уметност с модерним изражајним средствима. Ова адаптација "Мадам Батерфлај" је била храбар корак у реинтерпретацији класичног дела, а Милетић је успео да сачува суштину оригинала, док истовремено уноси свеже перспективе и идеје.
- Наш задатак није био само да после тридесет година поново поставимо ово значајно дело на сцену већ да оживимо један далеки свет Јапана који кроз дубоку и потресну причу из гледалаца извлачи сву тугу, радост и страст скривену између нота и покрета. Овај непознати свет проткан древним правилима игра улогу судбине дубоко укорењене у људску душу, освјетљавајући тамне кутке које обасјава само искра части - каже редитељ.
Публика је била одушевљена Милетићевом храброшћу и иновацијама које је унео у представу. Сценографија, осветљење и костими су били изузетно добро осмишљени, стварајући атмосферу која је савршено одговарала драматичности приче. Извођачи су бриљирали својим изузетним вокалним способностима, што је додатно допринело доживљају и изузетном пријему представе.
- Кроз познате и драгоцене визуале јапанске традиционалне ношње, сабрали смо много тога важног у нежну симфонију бола и љубави. Покрети Нох театра постају шапат душе, излив осећања који прелази границе речи а познати неми крик се чује гласније од оперског белканта - додаје Милетић.
У подели су: Катарина Кикић Марић/Данијела Јовановић, Амир Сарачевић/Стјепан Франетовић, Амила Равкић/Аделиса Сарачевић, Илеш Бечеи, Иван Шарић/Денис Исаковић, Марко Калајановић/Ерол Рамадановић, Јасмин Башић, Лејла Хусеинћехајић/Зана Станишковска, Синиша Маркановић, Един Даши, Јосип Катавић, Дајана Шегвић, Зденка Ваничек, Лаура Козлингер, те чланице балетског ансамбла НПС Маријана Марић/Паула Грубешић Матеесцу. Сценографију потписује Мирна Лер, док је за костимографска решења задужена Вања Цирај Џуџа, а за светло Моамер Шаховић.
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа
БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.
28. 04. 2024. у 06:30
РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти
НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.
28. 04. 2024. у 07:00
ИЗБАЦИО ЈЕ ИЗ СТАНА ЗБОГ ДРУГЕ: Како је пукла веза Катарине Радивојевић и Оливера Мандића
ЊИХОВА десетогодишња веза се расула у парампарчад кад се у животу Оливера Мандића појавила 22 године млађа дама.
28. 04. 2024. у 12:13
Коментари (0)