SLATKIŠI IM POŽELJNA HRANA: Proizvođači otvorili vatru na stručnjake SZO

I. Stanojević

23. 09. 2023. u 06:30

GODINAMA se pominje da su veštački zaslađivači, naročito aspartam, potencijalno kancerogeni, a sada je to zvanično potvrdila i Svetska zdravstvena organizacija (SZO).

СЛАТКИШИ ИМ ПОЖЕЉНА ХРАНА: Произвођачи отворили ватру на стручњаке СЗО

Foto: Arhiva

No, kako to biva u svetu trgovine i profita, proizvođači i distributeri globalno poznatih gaziranih pića, odmah su krenuli u kontranapad. Angažovali su nutricioniste koji, u ulozi influensera, popularišu slatkiše da bi - opovrgli tvrdnje SZO.

Organizacija "Amerikan beveridž", kao predstavnik interesa proizvođača slatkih pića, pokrenula je kampanju zasnovanu na agitpropu po društvenim mrežama. Biju iz svih oružja, promovišu gazirane napitke i slatkiše, umesto zdravih navika. Preko noći, promenili ploču, tražeći "Pravdu za aspartam!" Tvrde da slatkiši i zaslađivači ne samo da nisu štetni, nego su čak poželjni?!

To, istovremeno, znači da "SZO širi dezinformacije". Očigledno, opasnost ovakvog igranja vatrom ima nesagledive posledice. Jer, ako najviša globalna institucija u oblasti zdravstva dezinformiše ljude po pitanju slatkiša, što to isto ne bi radila kad su u pitanju druge stvari od vitalnog značaja?

Ne samo u slučaju kovida 19, nego i svih zaraznih bolesti, kao i čitavog niza medicinskih problema u kojima je neophodna sinhronizacija planetarnog zdravstvenog štaba, u pitanje se dovodi autoritet SZO. Šteta može biti nepopravljiva.

Gluvi i slepi

ANALIZOM desetina hiljada objava na društvenim mrežama ustanovljeno je da je blizu polovine postojećih influensera-nutricionista pokušalo da svojoj publici promoviše hranu, piće i suplemente. Posle saznanja da je u pitanju plaćena kampanja, uprkos sumnji u stručnost i profesionalni integritet ovakvih "stručnjaka", reklamiranje slatkiša i veštačkih zaslađivača nije prestalo.

Na meti organizacije "Amerikan beveridž" našao se veliki broj nutricionista koji na svojim nalozima na društvenim mrežama imaju zavidan broj pratilaca, a samim tim i značajan uticaj. Njihov zadatak je sad da se opovrgnu upozorenja o štetnosti aspartama! Odmah su zavrbovani i debelo plaćeni. Svetski mediji komentarišu da ovo poslednje uopšte nije upitno, jer su svi, kao na znak, po svojim nalozima počeli da promovišu slatkiše, napitke sa zaslađivačima i druge, inače odavno dokazano štetne, prehrambene navike. Kreiran je čak i haštag koji u nazivu sugeriše "bezbednost aspartama", koji samo nekoliko dana od početka kampanje ima skoro tri miliona pregleda!

Influenseri su veoma ozbiljno shvatili "zadatak", jer ne samo da se sada na njihovim profilima mogu videti snimci koji prikazuju kako uživaju u krofnama i popularnim bezalkoholnim napicima, već je njihov sadržaj fokusiran na to da su upozorenja SZO samo mamci za klikove i zaključci zasnovani na "naučnim istraživanjima niskog kvaliteta".

Pritom, "Amerikan beveridž" ističe da je marketinška kampanja pokrenuta sa ciljem da se potrošačima "otvore oči", a prodaja proizvoda ponovo vrati na pređašnji nivo. Dakle, sve je transparentno, nema laži nema prevare! Osim, što u vazduhu lebdi pitanje - koliko košta etika?

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Novi Samsung Neo QLED televizori pomeraju granice kućne zabave