POSLE ČETIRI DECENIJE ŠTETIĆ IZLAGAO U ZAVIČAJNOM MUZEJU: Zavirite na izložbu jagodinskog umetnika (FOTO)
Postavku izložbe jagodinskog umetnika Slobodana Štetića, otvorene sinoć u Zavičajnom muzeju u Jagodini, čini 40 slika nastalih u poslednje četiri godine, kao i nekoliko slika iz prethodnog perioda, a svi radovi su u tehnici akril na platnu.
Jasmina Trajkov, muzejski savetnik i istoričar umetnosti u Zavičajnom muzeju rekla je da je Slobodan Štetić, jedan od najuspešnijih vizuelnih umetnika u Jagodini, koji je afirmaciju stekao i van granica naše zemlje i koji se gotovo pola veka podjednako uspešno bavi grafičkim dizajnom, slikarstvom i fotografijom, prvi i jedini put u jagodinskom Zavičajnom muzeju samostalno je izlagao 1984. godine nakon diplomiranja na Fakultetu primenjene umetnosti.
-Iako Štetića ne vidimo prvi put kao umetnika koji zalazi u domen apstraktnog, čini se da se on u ovom novom periodu posebno posvetio ovakvom načinu izražavanja, kreirajući osobene i izuzetno ekspresivne kolorističke kompozicije. Sasvim u toku sa savremenom umetničkom scenom, on apstrakciju i figuraciju ne shvata kao neophodne antiteze. Kao i ostali savremeni apstraktni umetnici koji se izražavaju kroz klasične medije (slikarstvo na platnu), nesputan bilo kakvom konvencijom, on potpuno slobodno istražuje ekspresivni potencijal apstrakcije kako bi kreirao autonomni strilski individualizam. Nove apstraktne kompozicije oslanjaju se na nasleđe gestualnosti apstraktnog ekspresionizma i duhovnu neposrednost lirske apstrakcije, a svoju individualnost umetnik manigfestuje kroz dominaciju i blesak boje koja zrači izuzetnom životmnom energijom – ocenila je Trajkov.
Živorad Đorđević, književnik i novinar u penziji, rekao je da su Štetićeva dela dragocena, jer „pripada umetnicima koji su, prateći savremene tendencije dosezali do visokih umetničkih dometa i u isto vreme bili moderni“.
-On je, prateći tehnološki napredak i temeljeći kreativnu iskrenost na klasičnom likovnom obrazovanju, uvek znalački birao alat najpodobniji u određenom trenutku svog stvaralačkog razmišljanja i visokih kreativnih aspiracija. Sklon sam da tvrdim da je ono što vezuje karike, kako se u njegovom slučaju ispostavilo, kompatibilnog stvaralačkog lanca, nepokolebljiva likovnost, temeljena na iskustvima klasične umetničke škole, stvaralačka iskrenost i bogata, skoro neiscrpna imaginacija i uvek svež, aktuelan i originalan način razmišljanja. Ružičasta boja praskozorja, nežno ljubičasta boja dolazećeg sutona ili sneno plava boja tihe ponoći i razigrane boje vedrog sunčanog podneva jednako su prijemčive kao zlatasta boja zrelog leta i smirene boje blage jeseni – dodao je Đorđević.
BIOGRAFIJA
Prvu značajniju nagradu za slikarstvo u konkurenciji 200 mladih umetnika iz Srbije i 700 prijavljenih radova Štetić je osvojio na Festivalu mladih stvaralaca kulture Srbije u Knjaževcu 1976. godine, kada je imao samo 18 godina. Godine 1978. pred publiku je stao i kao fotograf, a samo pet godina kasnije u okviru Foto saveza Jugoslavije stekao je zvanje fotograf prve klase. Danas je kandidat-majstora fotografije. Tokom osamdesetih godina prošlog veka nizao je nagrade u domenu fotografije. One su se 1981. godine našle među 50 najboljih fotografija koje je Umetnički savet Foto saveza Jugoslavije odabrao i koje su tokom naredne godine predstavljene publici u Pekingu, istočnom Berlinu, Parizu i Štokholmu.
GRAFIČKI DIZAJN
Sredinom osamdesetih godina prošlog veka Štetić se posvetio radu na ilustrovanju i opremanju knjiga i već za prve radove nagrađen je nagradom „Moša Pijade“ na Međunarodnoj izložni ilustracija „Majsko pero“, koju je organizovao Muzej primenjene umetnosti u Beogradu. U oblasti grafičkog dizajna svoja najznačajnija dostignuća i najveće domete kao vizuelni umetnik postigao je u izradi plakata, pre svega, pozorišnih. Za mnoge je dobio prestižne internacionalne nagrade. Na Majskoj izložbi Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije 1993. godine u veoma jakoj konkurenciji najpoznatijih likovnih i primenjenih umetnika Srbije nagrađen je plaketom Udruženja, otkupnom nagradom Muzeja primenjene umetnosti u Beogradu i nagradom za dizajn Privredne komore Srbije. Kao grafički dizajner priznat je na svetskoj umetničkoj sceni i među kolegama ocenjen kao „majstor postera“ i „stvaralac najvišeg dometa“...
STEPA KOD JEDRENA OSVETIO UGLjEŠU I VUKAŠINA: Pre 85 godina u Čačku preminuo vojvoda Stepa Stepanović, veliki srpski vojskovođa
BRIŽLjIVO upakovane dve nagorele voštanice i jedna raskošna osmanska sablja pronađene u skromnoj sobi Stepe Stepanovića posle njegove smrti 27. aprila 1929. otkrile su da veliki vojskovođa nije smatrao pobede na Ceru i Solunskom frontu najvažnijim bitkama koje je vodio, već osveta srednjovekovnih srpskih vitezova izginulih u Maričkoj bici.
28. 04. 2024. u 06:30
REZOLUCIJOM O SREBRENICI PRIKRIVAJU SVOJE ZLOČINE: Nemačka istorijski falsifikat potura na godišnjicu oslobođenja Dahaua, fabrike smrti
NEMAČKA koja je glavni sponzor sarajevske „Rezolucije o Srebrenici“ pokušava da progura taj cinični istorijski falsifikat kroz Generalnu skupštinu UN u vreme jedne tragične godišnjice, oslobođenja koncentracionog logora Dahau, nespornog svedočanstva o najvećem genocidnom programu u istoriji čovečanstva čiji je autor – Nemačka.
28. 04. 2024. u 07:00
IZBACIO JE IZ STANA ZBOG DRUGE: Kako je pukla veza Katarine Radivojević i Olivera Mandića
NjIHOVA desetogodišnja veza se rasula u paramparčad kad se u životu Olivera Mandića pojavila 22 godine mlađa dama.
28. 04. 2024. u 12:13
Komentari (0)